
Doc. dr. Lan Umek je eden od treh pedagogov, ki je bil po izboru študentov najboljši na Fakulteti za upravo v preteklem študijskem letu. Ta laskav naziv si je prislužil tudi že eno leto prej. Ob letošnjem izboru je odgovoril na nekaj vprašanj.
1. Kakšen mora biti dober pedagog, da prepriča študente?
Najbolj pomembno je, da zelo dobro razume snov, ki jo poučuje, ker le tako lahko predava dovolj jasno. Od tod dalje pa je precej odvisno od tega, kaj in na kateri stopnji študija poučuje. Na nižjih stopnjah je treba študente bolj usmerjati k samemu izpitu, na višjih pa jim je treba zgolj nakazati snov in jih »sprovocirati«, da doma sami od sebe posežejo po študijskem gradivu.
2. Za kaj menite, da je naslov NAJ PEDAGOG pripadel ravno vam?
Mogoče zato, ker se držim načela, da ima tisti, ki na skupino ljudi širi ideje/znanje, nalogo, da se tej skupini prilagodi. Na srečo se da statistiko, ki jo predavam, enostavno narediti zanimivo za študente Fakultete za upravo. Poiskati je treba primere, ki so njim blizu in izpusti detajle, ki bi razumevanje snovi le zapletli, dodane vrednosti v boljšem znanju pa ne bi bilo.
3. Uporabljate pri svojih predavanjih kakšne posebne metode poučevanja? Kakšen stil poučevanja imate?
Imam nekaj poskusov oziroma igric, ki jih že več let izvajam na predavanjih. Se mi zdi, da lahko precej popestrijo sam pouk. Sicer pa skušam med predavanji imeti s študenti kar se da veliko interakcije, tako da skupaj rešujemo določene naloge. Na ta način vidim, kaj razumejo in česa ne ter po potrebi razložim določene dele nekoliko drugače.
4. Zdi se, da ste rojeni za vlogo profesorja. Ste si že od začetka študija želeli postati profesor ali ste v akademskih krogih pristali po naključju? Bi se danes odločili drugače?
Proti zaključku študija nisem imel nikakršne ideje, kaj znam in kaj želim v življenju početi, prav zato sem si »kupil čas« z vpisom na podiplomski študij. Izbira statistike za nadaljevanje študija mi je odprla vrata v akademske kroge, najprej v raziskovalne, nato pa tudi v pedagoške. Za oboje sem imel precej sreče, dvakrat sem se znašel ob pravem času na pravem mestu.
5. Za kaj si pri pedagoškem delu še posebej prizadevate?
Ker nisem pristaš obvezne udeležbe na predavanju, mi je pomembno, da tisti, ki (prostovoljno) pridejo na predavanje, odnesejo kaj koristnega.
6. Ali so današnji študentje željni znanja?
Nekateri so, nekateri ne. Od nekdaj je bilo tako.
7. Kje vidite glavne razlike med njimi in generacijo, ko ste bili še sami študent?
V mojih študijskih letih (vsaj na začetku) nismo imeli pametnih telefonov; telefone smo imeli za klice in SMS-je, do spleta pa smo dostopali preko osebnih računalnikov. Namesto Facebookovih skupin smo imeli forum, kjer smo si delili izkušnje z izpitov in zapiske. Ker pa smo do foruma dostopali le z domačih računalnikov, nismo mogli kot skupina komunicirati od kjerkoli in kadarkoli. Aha, pri samo enem predmetu smo imeli obvezne vaje.
8. Vaš nasvet študentom za uspešen študij?
Obiščite Fakulteto za upravo na družbenih omrežjih (Instagram, Facebook), kjer že kar nekaj nasvetov od zaposlenih in študentov (tudi dekanov in tudi moj nasvet).