Na spletnih straneh FU, UL, CMEPIUS, Javnega štipendijsko, razvojno, invalidsko in preživninskega sklada (JŠRIP), posameznih ambasad in drugje so objavljeni aktualni razpisi za študijske izmenjave v tujini. Preglejte razpise, pri tem pa bodite pozorni na specifike posameznega razpisa, namreč vsak razpis ima nekoliko različne pogoje za prijavo ter nekoliko različno zahtevano prijavno dokumentacijo. Med študenti FU je najbolj priljubljen razpis Erasmus+, zato so navodila nekoliko prilagojena omenjenemu razpisu, vendar se smiselno uporabljajo za vse ostale razpise.
Pogoji za izmenjavo
Študenti morate v času izmenjave izpolnjevati naslednje pogoje:
- v času izmenjave morate imeti status študenta (razen za opravljanje Erasmus+ prakse po zaključku študija);
- v tujini pridobiti vsaj 20 ECTS na semester oz. pripraviti zaključno delo (diplomsko ali magistrsko delo), ki ima 5 strani povzetka v angleškem jeziku.
Prijava na razpis po korakih
- korak: Izbor fakultete in/ali izbor razpisa – Preglejte spletno stran FU, aktualne razpise in se odločite za univerzo/fakulteto v tujini, kjer bi želeli opraviti del študija. Pri tem vam je lahko v pomoč seznam naših partnerskih univerz in fakultet v tujini. Če ste si izbrali fakulteto v tujini, s katero nimamo sporazuma, kontaktirajte Mednarodno pisarno FU, in poskušali bomo to urediti.
- korak: Prijava preko STUDIS-a –v Studisu, na dnu strani »Oddaj novo prošnjo«, naprej »Prijava na študijsko izmenjavo v tujini«. Predlagamo, da izberete dve ali tri tuje univerze. Prijavi je potrebno priložiti motivacijsko pismo v angleškem jeziku (do 1 strani, odgovorite na vprašanja: kdo ste, zakaj si želite na izmenjavo, zakaj ravno na izbrane univerze,…). Če se prijavljate na drug razpis, npr. CEEPUS ali razpis preko Javnega sklada sledite navodilom razpisa in oddajte prijavni obrazec na način, kot ga zahteva razpis o tem pa nemudoma obvestite Mednarodno pisarno FU.
- korak: Intervju – s študenti, ki ste se prijavili na izmenjavo v tujini opravimo kratek intervju v angleškem jeziku (5 min).
- korak: Izbor študentov – izbor študentov za posamezno partnersko institucijo se opravi na podlagi kriterijev razpisa. Če je za posamezno institucijo več prijav kot je prostih mest, se praviloma po dogovoru s študenti opravi prerazporeditev med institucijami oz. so za posamezno institucijo izbrani tisti študenti, ki po kriterijih za ocenjevanje iz razpisa dosežejo višje število točk.
- korak: Obveščanje o izboru – vsi študenti so o rezultatih razpisa obveščeni po elektronski pošti.