Fakulteta za upravo Univerze v Ljubljani vsako leto v mesecu juniju objavi natečaj za izbor najboljše izboljšave v javni upravi – Premik naprej. Natečaj je namenjen prepoznavanju in promociji inovativnih praks, ki prispevajo k učinkovitejšemu delovanju javne uprave ter spodbujajo izboljšanje javnih storitev. Vsako leto 5 članska strokovna komisija, ki jo sestavljajo strokovnjaki s področja javnega sektorja izbere 3 finaliste in izmed njih enega zmagovalca.
V letu 2025 je strokovna komisija izbrala naslednje tri finaliste, in sicer:
Prijavitelj: Policija – Generalna policijska uprava
Kratki opis projekta: Policija je razvila informacijsko rešitev, ki povezuje obstoječe evidence in aplikacije ter omogoča centralni vnos nadzorov nad spoštovanjem ukrepa prepovedi približevanja. Sistem avtomatsko opozarja na neopravljene ali nevpisane kontrole, hkrati pa z vizualizacijo v GIS omogoča geografski pregled ukrepov in nadzorov. Nova rešitev odpravi ročno, nepregledno in neenotno evidentiranje, zmanjšuje administrativne napake ter omogoča učinkovitejši strokovni nadzor. Ključna pridobitev pa je večja varnost žrtev nasilja, saj je nadzor nad ukrepi zanesljivejši, hitrejši in preglednejši.
-
Projekt »Klepetalni robot Finančne uprave«
Prijavitelj: Finančna uprava Republike Slovenije
Kratki opis projekta: Klepetalni robot Finančne uprave je prvi AI-asistent z generativno umetno inteligenco v slovenski državni upravi. Začel je delovati maja 2025 najprej na področju DDV in dohodnine, v prihodnje pa bo razširjen tudi na druga davčna in carinska področja. Robot dnevno beleži več sto uporabnikov, komunikacija pa je anonimna in temelji izključno na preverjenih uradnih virih. Odgovori so kratki, razumljivi in prilagojeni konkretnim primerom, njihovo pravilnost pa vsakodnevno zagotavljajo uslužbenci – trenerji robotka. Rešitev pomembno razbremenjuje klicni center, skrajšuje odzivne čase in povečuje enotnost ter kakovost odgovorov. S tem se izboljšuje dostopnost informacij, zmanjšujejo napake pri izpolnjevanju davčnih obveznosti in krepi zaupanje v javno upravo.
-
Projekt »Prenova statistike plač: manj administrativnega bremena, večja kakovost in uporabnost podatkov«
Prijavitelj: Statistični urad Republike Slovenije (SURS)
Kratki opis projekta: SURS je v sodelovanju s FURS in drugimi deležniki izvedel prenovo statistike plač, ki je bistveno zmanjšala administrativno breme za približno 60.000 podjetij in izboljšala kakovost podatkov. Ključna sprememba je v uvedbi prenovljenega obrazca REK-O, ki vključuje posebna polja za statistične potrebe, zato podjetjem ni več treba izpolnjevati ločenega statističnega obrazca ZAP/M. Podatki se zdaj zbirajo na enem mestu, kar pomeni večjo racionalnost, nižje stroške in hitrejšo dostopnost informacij. Prenova omogoča podrobnejše in pravočasnejše podatke na ravni posameznika ter izboljšuje analitično vrednost statistike plač. Projekt predstavlja primer uspešnega medinstitucionalnega sodelovanja in sodobne digitalne preobrazbe javne uprave.
Zmagovalec natečaja Premik naprej 2025 bo razglašen 25. septembra 2025 na XXXII. Dnevih slovenske uprave, ki bodo potekali v Portorožu.