3034 Mikroekonomska teorija in uporaba
Vsebina predmeta
- Teorije obnašanja potrošnikov: tradicionalni in sodobni pristop; statična in dinamična analiza
- Proizvodnja homogenega izdelka proti optimalnemu proizvodnemu asortimanu
- Klasična teorija proti menedžerskim teorijam podjetij
- Določitev cene in količine proizvodnje v različnih tržnih stanjih
- Politike določitve cen v realnosti
- Določitev cen na trgu vhodnih faktorjev
- Analiza tveganja in odločanje v pogojih negotovosti
- Ekonomija blaginje, teorija prve in druge najboljše rešitve
- Splošno ravnotežje: statična in dinamična analiza
- Slabosti trga, tržni neuspehi in ukrepi izboljšave
Cilji in kompetence
Študent:
- bolje razume ključne koncepte teorije mikroekonomije s poudarkom na določanju uravnovešenja cene in količine kratkega ter dolgega roka ob prehodu s storitvenega/proizvodnega trga k »trgu inputa«, iz popolnih v nepopolne tržne pogoje, ki so obremenjeni s številnimi slabostmi in pomanjkljivostmi trga,
- dojema pomen, vlogo in delokrog mikroekonomskih instrumentov pri analizi in razumevanju obnašanja mikroekonomskih subjektov v stalno spreminjajočem se tržnem okolju,
- razume komplementarnost in skladnost razmerja med deskriptivno, geometrijsko in matematično dimenzijo mikroekonomije kot znanstvene discipline in upravičenosti znanosti in postopnega uvajanja v rigorozen analitični instrumentarij,
- osvoji kompleksno znanje in pridobi boljši občutek za ekonomijo in kritično distanco za boljše razumevanje in obvladovanje mikroekonomskih modelov in problemov,
- razume klasične mikroekonomske teorije, njen moderni razvoj in uporabo,
- povezuje teoretično analizo in resnično uporabo in dojema pomen učinkovitih odločitev v pogojih gospodarske realnosti na osnovi ekonomske teorije.
Kompetence:
- globlji in kompleksnejši način razmišljanja o mikroekonomiji in analizi,
- osvojitev zahtevnejše strokovne terminologije s področja mikroekonomije in analitičnega intrumentarija za boljše razumevanje ekonomskih procesov,
- kritični pristop pri uporabi posameznih mikroekonomskih konceptov in modelov za reševanje problemov mikroekonomije,
- razvita ekonomska intuicija in zmožnost kritične distance za boljše razumevanje mikroekonomskih zakonitosti in dogajanj, ne le v teoriji in idealnih laboratorijskih pogojih, temveč tudi v resničnih pogojih in praksi gospodarskih dogajanj,
- sposobnost uporabe mikroekonomske teorije v poslovni resničnosti, tako na področju obnašanja potrošnikov kot tudi proizvajalcev, posebej pa glede določitve cen in količine proizvodnje in odločanja v pogojih negotovosti.