Cilji in kompetence programa
Temeljni cilji programa:
- diplomantu omogočiti kakovostno znanje in razumevanje vsebin na širšem področju upravnih in poslovnih ved, ki mu bo na osnovi razvitih kompetenc pridobljenih v programu omogočalo takojšno zaposljivost ter ustrezno izhodišče za nadaljevanje študija na 2. stopnji,
- izobraziti študenta za razumevanje konteksta delovanja javne uprave ter razmerja javne uprave do organizacij javnega in zasebnega sektorja,
- izobraziti študenta, da bo sposoben interdisciplinarnega povezovanja različnih področij upravnih in poslovnih ved,
- izobraziti študenta za kritično razmišljanje in analitično reševanje problemov,
- usposobiti študente za kakovostno delo s posamezniki in skupinami,
- pridobitev temeljnih in široko transfernih znanj, ki bodo diplomantom omogočala, da si v procesu vseživljenjskega učenja tudi v tujini sami iščejo vire in načine za pridobitev specifičnih znanj in veščin, ki jih potrebujejo pri delu.
Splošne kompetence (učni izidi):
- sposobnost povezovanja pridobljenih interdisciplinarnih znanj znotraj vede in z drugimi vedami,
- sposobnost uporabe pridobljenih znanj pri razvoju stroke in znanosti,
- zmožnost raziskovanja in prenosa spoznanj v prakso,
- sposobnost analitičnega in povezovalnega mišljenja,
- sposobnost kritične presoje in reševanja problemov,
- sposobnost samorefleksije in etičnega ravnanja,
- zmožnost delovanja v interdisciplinarnem timu,
- sposobnost sodelovanja z vsemi deležniki,
- sposobnost avtonomnega delovanja in sprejemanja odločitev,
- vodstvene in organizacijske zmožnosti,
- sposobnost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- sposobnost nastopanja v javnosti,
- govorna in pisna sporazumevalna zmožnost v maternem in vsaj enem tujem jeziku,
- sposobnost samostojnega pridobivanja znanj in vedenj,
- sposobnost za vseživljenjsko učenje v družbi znanja.
Predmetno-specifične kompetence:
- sposobnost povezovanja, prenašanja in razvoja pridobljenih znanj s področja uprave, prava, organizacije, menedžmenta, ekonomije, informatike, politologije, sociologije ter tujih jezikov,
- sposobnost prepoznati in analizirati problem na področju upravnih in poslovnih ved,
- sposobnost samostojnega raziskovanja z uporabo statističnih metod,
- sposobnost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije za pridobivanje, obdelavo in posredovanje podatkov,
- sposobnost razložiti in strokovno argumentirati primere in dogajanja na področju upravnih in poslovnih ved,
- sposobnost oblikovanja predlogov za reševanje problemov, njihove interpretacije in implementacije v upravni praksi,
- sposobnost oblikovanja metod in tehnik za prenos znanja v prakso,
- sposobnost razumevanja upravno-pravne ureditve v slovenskem in evropskem kontekstu,
- razumevanje teorije in prakse organizacije,
- sposobnost razumevanja vodenja kot upravljanja socialnih situacij,
- sposobnost spodbujanja in koordiniranja timskega dela v praksi,
- sposobnost iskanja informacij s področja upravnih in poslovnih ved,
- sposobnost uporabe pridobljenih informacij,
- sposobnost pisnega in ustnega komuniciranja v zbornem oziroma knjižnem slovenskem jeziku,
- govorna in pisna zmožnost ter bralno in slušno razumevanja v tujih jezikih v zahtevnih strokovnih in vsakodnevnih situacijah in okoliščinah,
- sposobnost razvijanja menedžmenta v javnem in zasebnem sektorju,
- razumevanje in presojanje javnih financ,
- razumevanje in presojanje javnih politik,
- razumevanje vpliva makro- in mikroekonomskih elementov v javnem in zasebnem sektorju,
- sposobnost načrtovanja, analize in prenove informacijskih sistemov in informatizacije poslovnih procesov,
- spoštovanje etičnih načel in zavezanost profesionalni etiki v okolju delovanja.