2004 Informacijska tehnologija v javni upravi
Vsebina predmeta
- Definicije in zgodovinski kontekst uvajanja IT v javni upravi, e-uprava
- Fazni modeli uvajanja in razvoja e-uprave
- Nacionalne strategije e-uprave
- Učinki IT in vrednotenje e-uprave
- Mednarodni okviri za vrednotenje e-uprave
- Digitalni razkorak
- Upravljalski pristop k vpeljavi IT v javni upravi
- Portali »vse na enem mestu«
- Interoperabilnostni okviri e-uprave
- Participativni pristop k vpeljavi IT v javni upravi
- E-participacija in e-vodenje
- Odprta uprava in odprti podatki
Cilji in kompetence
Cilji – študent zna:
- brati in razumeti zahtevno strokovno in znanstveno literaturo s področja e-uprave v angleškem jeziku
- uporabiti metodologijo vsebinske analize na korpusu aktualnih znanstvenih člankov in strokovnih besedil s področja e-uprave
- izbrati in uporabljati metodologije za vrednotenje e-uprave
- identificirati in uporabiti ustrezne pristope k strateškemu načrtovanju in uvajanju e-uprave (e-storitev), e-participacije in odprte uprave (odprtih podatkov)
- identificirati dimenzije digitalne ločnice in zasnovati ukrepe za njeno zmanjšanje
Kompetence
- zmožnost primerjalne analize in kritičnega vrednotenja stanja e-uprave na izbranem (geografskem ali organizacijskem) področju v Sloveniji in tujini
- zmožnost prepoznavanja priložnosti za uvedbo in uporabo storitev e-uprave in odprtih podatkov ter sodelovanja pri razvoju ustreznih ukrepov in rešitev
- zmožnost sodelovanja strateškega načrtovanja razvoja e-uprave, e-participacije in odprte uprav