863 Programiranje 2

863 Programiranje 2

  • Vrsta programa: univerzitetni študijski program Upravna informatika 1. stopnja
  • 1. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: obvezni
  • Število ur predavanj: 45
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 15
  • Samostojno delo: 90
  • Nosilec: dr. Tomaž Dobravec

 

1. Cilji in kompetence

  • Cilj predmeta je študentom računalništva in informatike   predstaviti osnovne principe imperativnega  programiranja s poudarki na proceduralnem in objektno usmerjenem jeziku. Poleg pojmov, ki se nanašajo na konkretne programske konstrukte (funkcija, metoda, spremenljivka, operator, delo s pomnilnikom, kazalci, objekt, razred, dedovanje, …) bodo študentje spoznali   tudi pomen splošnih programerskih pojmov, kot so  prenosljivost, prevajalnik,  navidezni stroj, testiranje, razhroščevanje, … Vsak študent, ki bo opravil ta predmet, naj bi bil sposoben samostojno reševati srednje zahtevne programerske probleme iz prakse.

2. Vsebina predmeta

  • Osnovno o programiranju:
    • uporaba programskih jezikov  za reševanje praktičnih problemov;
    • predstavitev dobrih praks in pasti programiranja;
    • predstavite uporabnih programerskih "receptov".
  • Osnovni konstrukti programskih jezikov
    • podatkovni tipi, spremenljivke in konstante;
    • izrazi, operatorji, strukturiranje kode;
    • kazalci, dodeljevanje pomnilnika in nizi;
    • delo z datotekami.
  • Osnove objektnega programiranja
    • spremenljivke, metode, člani, dostopnostna določila;
    • razredi, objekti, dedovanje, nadomeščanje;
    • abstraktni razredi, vmesniki;
    • dogodkovno vodeno programiranje;
    • komentarji in dokumentacija.

3. Temeljna literatura in viri

  • Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie. The C Programming Language (2nd edition).  Prentice Hall, 1988.
  • T. Dobravec. abC. Založba Fe&FRI, 2010.
  • K. Arnold, J. Gosling, D. Holmes. The Java Programming Language (3th edition). Addison-Wesley, 2000.
  • R. Morelli, R. Walde. Java, Java, Java Object-oriented problem solving (3th  edition). Pearson Prentice Hall, 2006.

4. Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • Poznavanje osnovnih konstruktor programskih jezikov: podatkovni tip, spremenljivka, konstanta, izraz, operator, funkcija,  kazalec, delo s pomnilnikom, nizi, datoteke.   Poznavanje osnovnih pojmov objektnega programiranja:  objekt, razred, član, metoda, dedovanje, enkapsulacija, nadomeščanje, prekrivanje, vmesniki.  Razumevanje pomena splošnih programerskih pojmov, kot so:prenosljivost, prevajalnik,  navidezni stroj, testiranje, razhroščevanje.

Uporaba:

  • Znanja, pridobljena pri tem predmetu, spadajo med osnovna računalniška znanja. Sposobnost samostojnega reševanja praktičnih problemov je veščina, ki je izredno uporabna ne samo pri velikem številu predmetov, s katerimi se študent sreča med študijem, pač pa tudi v praksi. Poznavanje sodobnih programskih jezikov omogoča sorazmerno lahek prehod na druge programske jezike.

Refleksija:

  • Poznavanje osnovnih programskih jezikov pomaga pri razumevanju delovanja računalnika ter pri mnogih predmetih, s katerimi se sreča študent računalništva in informatike. Programski jeziki so učinkovito orodje za reševanje industrijskih problemov  ter pisanje poslovnih aplikacij.
  • Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet: Dobro poznavanje programerskih spretnosti omogoča razumevanje delovanja celotnega računalniškega sistema.

5. Metode poučevanja in učenja

  • Predavanja,
  • laboratorijske vaje,
  • delavnice.

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):

  • Sprotno preverjanje (domače naloge, kolokviji in projektno delo) (50%)
  • Končno preverjanje (pisni in ustni izpit) (50%)