863 Programiranje 2
- Vrsta programa: univerzitetni študijski program Upravna informatika 1. stopnja
- 1. letnik
- 6 ECTS
- Tip predmeta: obvezni
- Število ur predavanj: 45
- Vaje: 30
- Druge oblike študija: 15
- Samostojno delo: 90
- Nosilec: dr. Tomaž Dobravec
1. Cilji in kompetence
- Cilj predmeta je študentom računalništva in informatike predstaviti osnovne principe imperativnega programiranja s poudarki na proceduralnem in objektno usmerjenem jeziku. Poleg pojmov, ki se nanašajo na konkretne programske konstrukte (funkcija, metoda, spremenljivka, operator, delo s pomnilnikom, kazalci, objekt, razred, dedovanje, …) bodo študentje spoznali tudi pomen splošnih programerskih pojmov, kot so prenosljivost, prevajalnik, navidezni stroj, testiranje, razhroščevanje, … Vsak študent, ki bo opravil ta predmet, naj bi bil sposoben samostojno reševati srednje zahtevne programerske probleme iz prakse.
2. Vsebina predmeta
- Osnovno o programiranju:
- uporaba programskih jezikov za reševanje praktičnih problemov;
- predstavitev dobrih praks in pasti programiranja;
- predstavite uporabnih programerskih "receptov".
- Osnovni konstrukti programskih jezikov
- podatkovni tipi, spremenljivke in konstante;
- izrazi, operatorji, strukturiranje kode;
- kazalci, dodeljevanje pomnilnika in nizi;
- delo z datotekami.
- Osnove objektnega programiranja
- spremenljivke, metode, člani, dostopnostna določila;
- razredi, objekti, dedovanje, nadomeščanje;
- abstraktni razredi, vmesniki;
- dogodkovno vodeno programiranje;
- komentarji in dokumentacija.
3. Temeljna literatura in viri
- Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie. The C Programming Language (2nd edition). Prentice Hall, 1988.
- T. Dobravec. abC. Založba Fe&FRI, 2010.
- K. Arnold, J. Gosling, D. Holmes. The Java Programming Language (3th edition). Addison-Wesley, 2000.
- R. Morelli, R. Walde. Java, Java, Java Object-oriented problem solving (3th edition). Pearson Prentice Hall, 2006.
4. Predvideni študijski rezultati
Znanje in razumevanje:
- Poznavanje osnovnih konstruktor programskih jezikov: podatkovni tip, spremenljivka, konstanta, izraz, operator, funkcija, kazalec, delo s pomnilnikom, nizi, datoteke. Poznavanje osnovnih pojmov objektnega programiranja: objekt, razred, član, metoda, dedovanje, enkapsulacija, nadomeščanje, prekrivanje, vmesniki. Razumevanje pomena splošnih programerskih pojmov, kot so:prenosljivost, prevajalnik, navidezni stroj, testiranje, razhroščevanje.
Uporaba:
- Znanja, pridobljena pri tem predmetu, spadajo med osnovna računalniška znanja. Sposobnost samostojnega reševanja praktičnih problemov je veščina, ki je izredno uporabna ne samo pri velikem številu predmetov, s katerimi se študent sreča med študijem, pač pa tudi v praksi. Poznavanje sodobnih programskih jezikov omogoča sorazmerno lahek prehod na druge programske jezike.
Refleksija:
- Poznavanje osnovnih programskih jezikov pomaga pri razumevanju delovanja računalnika ter pri mnogih predmetih, s katerimi se sreča študent računalništva in informatike. Programski jeziki so učinkovito orodje za reševanje industrijskih problemov ter pisanje poslovnih aplikacij.
- Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet: Dobro poznavanje programerskih spretnosti omogoča razumevanje delovanja celotnega računalniškega sistema.
5. Metode poučevanja in učenja
- Predavanja,
- laboratorijske vaje,
- delavnice.
6. Načini ocenjevanja
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):
- Sprotno preverjanje (domače naloge, kolokviji in projektno delo) (50%)
- Končno preverjanje (pisni in ustni izpit) (50%)