Naslov skupine: Razvoj modela napovedovanja zaposljivosti za univerzitetne študente v spletnem okolju: Razreševanje neusklajenosti spretnosti z uporabo LMS podatkov (Z5-4569)
Vodja: doc. dr. Dejan Ravšelj
Pomembne spremembe v globalnem in učečem se gospodarstvu, ki jih povzročajo številni družbenoekonomski izzivi, vključno s pandemijo Covid-19,
zahtevajo hiter odziv, nova znanja ter prilagajanje spretnosti in kompetenc zaposlenih na vseh področjih dela. Potrebe gospodarstva namreč kažejo
na povečanje tehnoloških in digitalnih spretnosti zaposlenih ter povečanje mehkih in transverzalnih spretnosti, ki vključujejo socialno in čustveno
inteligenco, kritično in ustvarjalno mišljenje ter kompleksno obdelavo informacij. Zaradi visoke hitrosti in nepredvidljivosti sprememb v gospodarstvu
pa morajo visokošolski sistemi študente opremiti z znanji in spretnostmi, potrebnimi na trgu dela, ki nam bodo omogočile uspešno soočanje z izzivi
prihodnosti. Poleg tega je največja motnja visokošolskega izobraževanja v zgodovini, ki jo je povzročil Covid-19, resno postavila pod vprašaj
kakovost znanja, spretnosti in kompetenc študentov, pridobljenih v spletnem učnem okolju. Kljub temu je prihodnost v veliki meri odvisna tudi od
vsakega posameznika – študenta, pri čemer davčna politika vpliva na finančne pobude posameznikov za razvijanje spretnosti in njihovo aktiviranje
na trgu dela. V skladu s tem obstaja nujna potreba, da visokošolski sistemi preučijo izzive in priložnosti pristopov spletnega učenja za razvoj
spretnosti študentov in prihodnje potrebe trga dela.
Poslanstvo projekta je izboljšati visokošolski in davčni sistem, ki je odporen na trenutne trende spletnega učenja in zahteve trga dela. V skladu s tem bo z uporabo podatkov sistem za upravljanje učenja (LMS) razvit model za napovedovanje zaposljivosti univerzitetnih študentov v spletnem okolju za reševanje neusklajenosti znanj in spretnosti na trgu dela, ki bo služil kot celostno vodilo za visokošolske in davčne organe ter druge glavne zainteresirane strani, kot so učitelji, študentski svetovalci, vodje programov, študenti in strokovnjaki za poslovne kadre. Natančneje, inovativni model napovedovanja zaposljivosti za študente v spletnem okolju bo temeljil na izvirni metodologiji, ki bo združevala podatke LMS in druge, ter gradi in razširja obstoječe okvire zaposljivosti študentov v tradicionalni izobraževalni postavi. Predlagani model napovedovanja zaposljivosti študentov bo prilagojen specifičnosti spletnega učnega okolja, procesu razvoja digitalnih spretnosti s posebnim poudarkom na značilnostih študenta. Poleg tega bo model napovedovanja zaposljivosti študentov upošteval nepredvidljivo dinamiko na trgu dela, pri čemer bo poudaril uspešnost študentov, neusklajenost spretnosti in zaposljivost. Nazadnje bo model napovedovanja zaposljivosti študentov razvit v skladu z okviri visokošolske in davčne politike. V skladu s tem se pričakuje vrsta izjemnih raziskovalnih rezultatov, ki bodo prispevali k znanstvenemu in praktičnemu razvoju področij izobraževalnih, davčnih in podatkovnih znanosti.
Model napovedovanja zaposljivosti študentov bo temeljil na več kvantitativnih in kvalitativnih tehnikah pregleda literature (npr. bibliometrična analiza, analiza vsebine, sinteza faktorjev), pristopih zbiranja podatkov (npr. podatki LMS, vprašalniki, intervjuji) in metodah analize podatkov (npr. logistična regresija, diskriminantna analiza, odločitveno drevo). Intenzivna uporaba predlaganega modela napovedovanja zaposljivosti študentov bo omogočila visokošolskemu in davčnemu sistemu ter drugim deležnikom sprejemanje bolj informiranih in zanesljivejših odločitev na podlagi podatkov. Nepredvidljivo naravo zaposljivosti študentov bomo obravnavali s celostnim pristopom, ki bo olajšal doslej še nedosežen sistemski način izkoriščanja modeliranja napovedi zaposljivosti študentov za transformacijo visokošolskega izobraževanja. To bo postavilo pomembne temelje za nadaljnjo posodobitev visokošolskih in davčnih sistemov, vključno z drugimi deležniki, da se bodo ustrezno prilagodili prihodnjim izzivom.
Trajanje projekta (od/do):
- 10. 2022 – 31. 5. 2025
Naročnik:
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Financiranje:
Projekt je financiran z 1700 letnimi urami cenovnega razreda B za obdobje 2 let.

Člani projektne skupine s povezavami na SICRIS:
Poslanstvo projekta bo operacionalizirano v skladu z naslednjimi specifičnimi cilji:
• Prepoznavanje kritičnih dejavnikov, ki vplivajo na zaposljivost študentov v kontekstu spletnega
učnega okolja, vključno z razvojem spretnosti ter značilnostmi študentov, visokošolskega
izobraževanja in obdavčitve dela.
• Ugotoviti trenutno stanje, potenciale in izzive glede neusklajenosti znanj in spretnosti na trgu
dela v državah EU.
• Najti najboljše prakse za zmanjšanje neusklajenosti znanj in spretnosti ter krepitev povezav
med izobraževanjem in trgom dela s posebnim poudarkom na davčni politiki.
• Na podlagi podatkov LMS razviti model napovedi zaposljivosti za študente, prilagojen
posebnostim spletnega učnega okolja.
• Oceniti potrebe visokošolskega sistema, trga dela, davčnega sistema in povezanih deležnikov,
ki jih je mogoče izpolniti z ustrezno napovedjo zaposljivosti študentov.
• Predlagati politične in sistemske spremembe visokošolske in davčne politike za boljšo uporabo
pristopov spletnega učenja za razvoj spretnosti.
V skladu s cilji se pričakuje več rezultatov projekta:
• Sistematizacija kritičnih dejavnikov, ki določajo zaposljivost študentov, s posebnim poudarkom
na obdobju po Covid-19.
• Razumevanje neusklajenosti znanj in spretnosti na trgu dela in njenega vpliva na prihodnji
gospodarski razvoj v in izven EU.
• Kvantifikacija kritičnih dejavnikov za napovedovanje zaposljivosti študentov, ki vključujejo
razvoj spretnosti, študente, visokošolsko izobraževanje in obdavčitev dela.
• Celovit model napovedovanja zaposljivosti študentov, prilagojen spletnemu učnemu okolju, s
posebnim poudarkom na razreševanju neusklajenosti spretnosti.
• Predlog političnih ukrepov za izboljšanje visokošolskega sistema in krepitev njegove kohezije z
davčnimi organi.
• Zbirka visokokakovostnih strokovnih in znanstvenih publikacij, predstavljenih na različnih
(med)nacionalnih konferencah in dogodkih
Povzetek delovnega programa:

