Cilji in kompetence interdisciplinarnega univerzitetnega študijskega programa Upravna informatika
Temeljni cilji programa
Že nekaj desetletij informatika in računalništvo je eno najbolj prodornih področij, ki ima močen vpliv na praktično vse panoge gospodarstva in vsa področja javnega sektorja. Informacijske-komunikacijske tehnologije imajo tudi pomembno vlogo pri razvoju teorije in prakse delovanja upravnih in menedžerskih sistemov. Temeljni cilj študijskega programa upravna informatika je omogočiti študentom pridobitev kombinacije interdisciplinarnih znanj s področja upravnih in informacijskih znanosti. S tako kombinacijo znanj bi študenti imeli ustrezne kompetence za poglobljeno razumevanje procesov upravljanja, vodenja in menedžmenta, njihovo kritično analizo in razvoj informacijskih rešitev, ki bi bili osnova za njihovo boljše izvajanje. Diplomanti programa bodo sposobni razvijati in vzdrževati celovite informacijske rešitve, tako informacijske sisteme kot tudi potrebno strojno in programsko opremo. Študijski program bo tako izobraževal sodobne strokovnjake s področja upravne informatike, kateri se bodo sposobni vključiti v delo na področju javne uprave, javnega sektorja ali v gospodarstvu tako doma, kakor tudi v Evropski uniji.
Cilj študijskega programa je poleg tega tudi, da bo študentom ponujal večjo izbirnost vsebin iz področij, ki jih pokrivata obe fakulteti. Mobilnost študentov, ki se bodo med študijem vključevali v različni akademski okolji bo jamčil večjo kvaliteto študija, saj si bosta obe fakulteti prizadevali za čim višjo kakovost študijskega programa. Prav mobilnost in skupno delo študentov in učiteljev partnerskih fakultet vnaša v skupni študijski program interdisciplinarno dimenzijo in s tem dviga vrednost rezultatov pedagoškega in razvojno-raziskovalnega dela ter povečuje zaposljivost diplomantov.
Splošne kompetence (učni izidi):
- Sposobnost definiranja, razumevanja in ustvarjalnega reševanja strokovnih izzivov in problemov na področjih informatike ter upravljanja v javnem in zasebnem sektorju.
- Sposobnost iskanja strokovnih virov in kritične presoje pridobljenih informacij.
- Sposobnost samostojnega pridobivanja znanj in vedenj, raziskovanja in prenosa raziskovalnih rezultatov in spoznanj v prakso.
- Sposobnost delovanja v okviru interdisciplinarnih strokovnih skupin.
- Sposobnost vseživljenjskega učenja v družbi znanja.
- Sposobnost prevzemanja odgovornosti in etično delovanje.
- Sposobnost strokovnega sporazumevanja v maternem in vsaj enem tujem jeziku.
- Sposobnost jasne predstavitve strokovnih mnenj.
- Sposobnost komuniciranja v različnih kontekstih in oblikah.
Predmetno-specifične kompetence (učni izidi):
- Povezovanje, prenašanje in uporaba znanj z interdisciplinarnih področij.
- Razumevanje in sposobnost analitične presoje na področjih organizacije in menedžmenta.
- Razumevanje in sposobnost kritične analize upravno-pravne ureditve in prakse v slovenskem in evropskem prostoru.
- Sposobnost prepoznavanja, analize in reševanja problemov na področjih upravljanja v javnem in zasebnem sektorju.
- Sposobnost analize, načrtovanja, razvoja in prenove informacijskih sistemov in informatizacije poslovnih procesov.
- Razumevanje in sposobnost umeščanja računalniških in informacijskih znanj na področje upravljanja v javnem in zasebnem sektorju in druga relevantna strokovna področja.
- Sposobnost samostojnega opravljanja razvojnih inženirskih nalog na posameznih področjih ter samostojnega reševanja nalog.
- Temeljna usposobljenost na področjih upravnih znanosti, računalništva in informatike.
- Sposobnost definiranja, razumevanja in ustvarjalnega reševanja strokovnih izzivov in problemov na področjih informatike ter upravljanja v javnem in zasebnem sektorju.