1628 Ustvarjalnost in inovativnost uprave

1628 Ustvarjalnost in inovativnost uprave

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 45
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 45
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: mag. Veronika Petkovšek

 

1. Cilji in kompetence

Cilji
Študent:

  • Prepozna razliko med inovativnostjo in ustvarjalnostjo v zasebnih, javnih in neprofitnih organizacijah.
  • Zazna in razvije svoje ustvarjalno razmišljanje in inovativni proces.
  • Razvije kritično razmišljanje, da spodbudi ustvarjalno razmišljanje ter inovativni proces v skupini.
  • Osvoji metodologijo razmišljanje kot dizajn.
  • Praktično uporabi pridobljeno znanja in implementira svojo ustvarjalno idejo (prototipiranje) in tako reši konkreten poslovni problem v izbrani organizaciji.

Kompetence

  • Sposobnost poznavanja teorije in prakse inovativnosti v javnih in neprofitnih organizacijah.
  • Sposobnost razložiti in strokovno argumentirati inovativnost v organizaciji in ustvarjalnost na različnih ravneh (individualni, timski, organizacijski).
  • Sposobnost razložiti in strokovno argumentirati vpliv vodje na ustvarjalnost in inovativnost pri delu.
  • Sposobnost poznavanja in izvajanja tehnik spodbujanja ustvarjalnosti in inovativnosti pri delu.
  • Sposobnost oblikovanja predlogov za reševanje ustvarjalnih in inovativnih  problemov v javnih podjetjih in nepridobitnih organizacijah.

 

2. Vsebina predmeta

  • Opredelitev inovativnosti in ustvarjalnosti v organizacijah
  • Opredelitev ustvarjalnosti in ustvarjalnega razmišljanja pri delu
  • Posameznikova ustvarjalnosti pri delu  
  • Skupinska ustvarjalnosti pri delu  
  • Vpliv vodje na ustvarjalni in inovativni proces
  • Razvoj ustvarjalne ideje na osnovi metodologije razmišljanje kot dizajn
  • Generiranje in razvoj ustvarjalnih idej
  • Ocenjevanje in udejanjenje ustvarjalnih idej
  • Vpliv organizacijskih dejavnikov na ustvarjalnosti in inovativnosti
  • Tehnološke inovacije
  • Ne tehnološke inovacije
  • Inovacije in ustvarjalnost v javnih in nepridobitnih organizacijah

 

3. Temeljna literatura in viri

 

  • M. Škerlavaj, M., Černe, A. Dysvik, A. Carlsen (Ed.). Capitalizing on Creativity at Work: Fostering the Implementation of Creative Ideas in Organizations (2006). Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing Limited.
  • Kelley, T., & Kelley, D. (2013). Creative confidence: Unleashing the creative potential within us all. Crown Business.
  • Amabile, T. M. (1988). A model of creativity and innovation in organizations. Research in organizational behavior, 10(1), 123-167.
  • Bogilović, Sabina. A multilevel approach in examining cultural intelligence and creativity: doctoral dissertation. Ljubljana: [S. Bogilović], 2016.
  • SETNIKAR-CANKAR, Stanka (urednik), PETKOVŠEK, Veronika (urednik, prevajalec), DURNIK, Mitja (urednik, prevajalec), LEBIČ, Miha (urednik, prevajalec). NEXT4PA - Kreativna javna uprava : kreativnost in inovativnost za javno upravo : [poročilo mednarodnega projekta NEXT4PA - Creativity and innovation for public administration]. 1. natis. Ljubljana: Fakulteta za upravo, 2014. 143 str., ilustr.

4. Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • Študent osvoji teoretične osnove znanja inovativnosti v javnih podjetjih in nepridobitnih organizacijah.
  • Študent osvoji teoretične osnove znanja ustvarjalnega procesa v javnih podjetjih in nepridobitnih organizacijah.
  • Študent je zmožen prepoznati poslovni problem v organizaciji ter možnosti za inovativnost in ustvarjalnost na različnih ravneh organizacije.
  • Študent je zmožen rešiti poslovni problem v organizaciji z uporabo tehnik spodbujanja ustvarjalnosti in inovativnosti.
  • Študent je zmožen udejanjiti svojo ustvarjalno idejo in jo pretvoriti v inovacijo (prototipiranje).

 

5. Metode poučevanja in učenja

  • priprava študenta na predavanja
  • predavanje
  • priprava študenta na vaje
  • vaje
  • e-učenje
  • projektno delo

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • pisni izpit (50 %)
  • sprotne naloge in aktivno sodelovanje na predavanjih in vajah (10 %)
  • projektno delo (40 %)