1617 Lokalna samouprava

1617 Lokalna samouprava

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 45
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 45
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Iztok Rakar

 

1. Cilji in kompetence

Cilji

  • Razume vlogo samoupravnih lokalnih skupnosti v sodobnih upravnih sistemih
  • Se seznani s pravno ureditvijo slovenske lokalne samouprave
  • Razume sodobne trende razvoja in izzive lokalne samouprave
  • Se seznani s koncepti upravne usposobljenosti in kakovosti upravljanja na lokalni ravni

Kompetence

  • sposoben umestiti lokalno samoupravo v sistem javnega upravljanja na EU in državni ravni
  • sposoben oceniti prednosti in slabosti lokalnega javnega upravljanja
  • zmožen zaznati in oceniti probleme lokalnega upravljanja

 

2. Vsebina predmeta

  • Temeljni pojmi in teorije
  • Zgodovinski okvir in evropski modeli lokalne samouprave
  • Vloga Sveta Evrope in Evropske unije na področju lokalne samouprave
  • Razvoj in pravna ureditev slovenske lokalne samouprave
  • Občinski pravni akti
  • Lokalne javne službe
  • Medobčinsko in čezmejno sodelovanje
  • Kakovost upravljanja na lokalni ravni
  • Nadzor in varstvo lokalne samouprave
  • Sodobni trendi in izzivi lokalne samouprave
  • Regionalizacija
  • Zastopanje lokalnih interesov

3. Temeljna literatura in viri

 

  • Rakar, I., Tičar, B. (2017). Pravo javne uprave. Ljubljana: Fakulteta za upravo (v tisku) (izbrana poglavja, cca. 70 str.).
  • Rakar, I. (ur.) (2018). 20 let Evropske listine lokalne samouprave v Sloveniji. Maribor: Inštitut za lokalno samoupravo Maribor. doi: 10.4335/978-961-6842-87-7.
  • Vlaj, S. (2006). Lokalna samouprava (2., spremenjena in dopolnjena izdaja). Ljubljana: Fakulteta za upravo (izbrana poglavja, cca. 100 str.).
  • Gradiva v e-učilnici.

4. Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • najti in uporabljati pravne in druge vire za potrebe lokalnega upravljanja
  • oceniti smiselnost in primernost uporabe tuje dobre prakse v domačem upravnem okolju
  • pripraviti rešitve za enostavnejše probleme lokalnega upravljanja

 

5. Metode poučevanja in učenja

  • priprava študenta na predavanja
  • predavanje
  • priprava študenta na vaje
  • vaje
  • e-učenje
  • medpredmetno povezovanje
  • študija primera

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (70 %)
  • kolokvij (20 %)
  • aktivna udeležba na vajah (10 %)