1601 Osnove statistike

1601 Osnove statistike

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 1. letnik
  • 8 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 60
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 70
  • Samostojno delo: 80
  • Nosilec: dr. Lan Umek

1. Cilji in kompetence

Študent:

  • opredeli problem, oblikuje raziskovalno vprašanje, postavi hipoteze
  • pridobi ustrezne podatke, pripravi in izpelje obdelavo statističnih podatkov, preveri hipoteze
  • uporabi statistična orodja za zbiranje, analizo in predstavitev statističnih podatkov in rezultatov statistične analize
  • obravnava in poroča o odnosih med spremenljivkami, predvideva in nadzira vrednosti spremenljivk v odnosu.

Kompetence

  • zaznavanje, razumevanje in reševanje izzivov, ki jih je mogoče obravnavati s statističnim pristopom;
  • uporabo statističnih programske opreme za izpeljavo statistične analize in oblikovanje poročil ter predstavitev;
  • poročanje rezultatov statistične analize s pomočjo ustrezne predstavitve statističnih informacij;
  • analitičen pristop k reševanju problemov.

2. Vsebina predmeta

  • Zgodovina statistike in njena vloga danes v analizi podatkov javnega sektorja.
  • Osnovni statistični pojmi. Merjenje v družboslovju.
  • Opisna statistika.
  • Prikazovanje podatkov.
  • Tvorjenje novih spremenljivk. Indeksi, deleži, rangi.
  • Pridobivanje statističnih podatkov in analiza meta podatkov.
  • Osnove verjetnostnega vzorčenja.
  • Preizkušanje domnev.
  • Pripravljanje in analiza anketnega vprašalnika.
  • Povezanost med statističnimi spremenljivkami. Regresijsko modeliranje.
  • Modeliranje časovnih vrst.
  • Primeri uporabe statistike v javni upravi.

3. Temeljna literatura in viri

  • UMEK, Lan, BENČINA, Jože, KOTNIK, Žiga (2017). Spletne učilnice Fakulteta za upravo, Ljubljana: https://e-izobrazevanje.fu.uni-lj.si/ (kasneje: povezava na konkretno učilnico)
  • FERLIGOJ, Anuška, LOZAR MANFREDA, Katja, ŽIBERNA, Aleš. Osnove statistike na prosojnicah: študijsko gradivo pri predmetu Statistika. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, 2015. 190 str.
  • KASTELEC, Damijana in KOŠMELJ, Katarina: Osnove statistike z Excelom 2007. El. knjiga. – Ljubljana: Biotehniška fakulteta, 2010
  • SCHMULLER, Joseph (2009). Statistical Analysis with Excel for Dummies. Wiley Publishing, Inc., Indianapolis. Poglavja 1 – 16, 335 str.
  • ARON Arthur, ARON Elaine N., COUPS Elliot (2008). Statistics for the Behavioral and Social Sciences, A Brief Course, 4th ed. Pearson Education, Inc., . New Jersey. Poglavja 1 – 10, 358 str.

4. Predvideni študijski rezultati

Študenti:

  • razumejo pomembno vlogo statistike pri analizah podatkov v javnem sektorju in v družboslovju;

so zmožni

  • pripraviti in poiskati podatke, jih preučiti in razumeti zakonitosti v njih ter oblikovati sklepe;
  • uporabiti osnovne statistične tehnike za obravnavo podatkov in reševanje praktičnih problemov;
  • postaviti hipoteze in jih preveriti s statističnimi testi;
  • razložiti rezultate statističnih testov in iz njih narediti zaključke;
  • razumejo osnovne statistične tehnike za obdelavo statističnih podatkov;

so zmožni

  • določiti in uporabiti ustrezne statistične metode za analizo odnosov med spremenljivkami;
  • napovedati in nadzirati statistične pojave;
  • razumejo pomen uporabe statistike za obdelavo podatkov v javnem sektorju.

5. Metode poučevanja in učenja

  • priprava študenta na predavanja
  • predavanje
  • priprava študenta na vaje
  • vaje
  • e-učenje
  • medpredmetno povezovanje

6. Načini ocenjevanja

 

  • izpitni del:  pisni izpit ali ustni izpit ali dva kolokvija(80 %)

pisni del izpita se lahko opravi s kolokvijema, pri čemer morata biti ob pozitivna (več kot 50 %)

  • Aktivno sodelovanje (e-učenje): kvizi (20 %)

Končno pozitivno oceno lahko študent pridobi, če je skupni rezultat izpitnega dela in kvizov (0,8*izpit+0,2*kvizi) pozitiven (več kot 50 %).