1635 Metode vrednotenja za podporo odločanju

1635 Metode vrednotenja za podporo odločanju

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. mag. Anamarija Leben

  

1. Cilji in kompetence

Cilji

  • študenti razumejo pomen vrednotenja v procesu odločanja
  • študenti praktično uporabijo različne večparametrske metode vrednotenja
  • študente usposobimo za razvoj hierarhičnih večparametrskih modelov vrednotenja
  • študenti praktično uporabijo različne metode skupinskega odločanja
  • študenti praktično uporabijo različna orodja za podporo vrednotenja in odločanja

Kompetence

  • študent je sposoben zaznati, podrobno opredeliti in strukturirati odločitveni problem
  • študent je sposoben razviti problemu ustrezen večparametrski model in izpeljati ustrezno vrednotenje
  • študent je zmožen aktivnega

2. Vsebina predmeta

    • Uvod v odločanje in vrednotenje
    • Odločitveni proces
    • Strukturiranje ciljev in odločitev
    • Negotovost in tveganje pri odločanju
    • Osnovne metode in tehnike vrednotenja
    • Osnovne večparametrske metode vrednotenja
    • Kvalitativne hierarhične večparametrske metode vrednotenja
    • Kvantitativne hierarhične večparametrske metode vrednotenja
    • Orodja za podporo hierarhičnim večparametrskim metodam vrednotenja
    • Značilnosti in osnovne metode skupinskega odločanja
    • Hierarhični večparametrski modeli pri skupinskem odločanju

    3. Temeljna literatura in viri

    • Bohanec, M. (2006). Odločanje in modeli. Ljubljana: DMFA-Založništvo, (izbrana poglavja). Ponatis 2012.
    • Clemen, R. T. (1997). Making Hard Decisions: An Introduction to Decision Analysis (3rd ed.). Duxbury, ZDA: South-Western College Pub, (izbrana poglavja).
    • Jereb, E., Bohanec, M., & Rajkovič, V. (2003). DEXi: Računalniški program za večparametrsko odločanje. Kranj: Moderna organizacija.
    • Gradivo v e-učilnici predmeta.

    4. Predvideni študijski rezultati

    Znanje in razumevanje:

    • študent zna pojasniti pomen vrednotenja v odločitvenem procesu
    • študent zna podrobno opredeliti in strukturirati konkreten odločitveni problem
    • študent zna uporabiti različne metode vrednotenja za podporo odločanju
    • študent zna razviti ustrezen večparametrski model vrednotenja za konkreten odločitveni problem
    • študent zna izbrati in uporabiti primerna orodja za vrednotenje pri konkretnemu odločitvenem problemu

    5. Metode poučevanja in učenja

    • priprava študenta na predavanja
    • predavanje v računalniški učilnici
    • e-učenje
    • študija primera
    • sprotno delo

    6. Načini ocenjevanja

    Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

    • pisni in/ali ustni izpit (60 %)
    • sprotne naloge in/ali seminarska naloga s predstavitvijo (40 %)