723 Družbena odgovornost

723 Družbena odgovornost

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 20
  • Druge oblike študija: 70
  • Samostojno delo: 90
  • Nosilec: dr. Nina Tomaževič

 

1. Cilji in kompetence

Cilji:

  • študentje spoznajo in razumejo pojmovanja organizacije in združbe, razlikujejo med pojmi upravljanje, ravnanje, in vodenje ter poznajo razlike med uspešnostjo in učinkovitostjo
  • študentje pridobijo podrobna znanja s področja družbene odgovornosti – spoznajo pojem udeleženci, ter spoznajo in razumejo področje družbene odgovornosti – njen zgodovinski razvoj in opredelitev, mnenja v prid in proti družbeni odgovornosti, področje poročanja o družbeni odgovornosti ter družbeno odgovornost v javni upravi
  • na podlagi teoretičnih izhodišč in študij etičnih dilem študentje spoznajo in razumejo poslovno etiko ter njeno povezavo s pravom, moralo in trajnostnim razvojem
  • študentje odkrijejo utemeljene opredelitve pojmov s področja odličnosti ter sovpadanje tega pojma z družbeno odgovornostjo. Podrobneje spoznajo področje odličnosti ter model odličnosti za javno upravo
  • študentje samostojno rešijo naloge s primeri s področja družbene odgovornosti in poslovne etike ter jih predstavijo

Predmetno specifične kompetence:

  • študentje bodo pridobili sposobnost povezovanja in prenašanja pridobljenih znanj s področja managementa,   družbene odgovornosti in odličnosti v prakso
  • študentje bodo sposobni prepoznati in analizirati probleme v praksi na področju  poslovnih ved
  • študentje bodo sposobni razložiti in primerjati dogajanja na področju managementa, družbene odgovornosti in odličnosti
  • sposobni bodo oblikovanja predlogov za reševanje problemov in njihove interpretacije v upravni praksi
  • sposobni bodo razumeti prakso s področja družbene odgovornosti v slovenskem in evropskem kontekstu
  • razvili bodo sposobnost zbiranja informacij ter sposobnost uporabe pridobljenih informacij ter sposobnost pisnega in ustnega komuniciranja v zbornem oz. knjižnem slovenskem jeziku
  • razvili bodo sposobnost spoštovanja etičnih načel in zavezanost profesionalni etiki v okolju delovanja

2. Vsebina predmeta

Osnovni pojmi in opredelitve s področja ravnanja (ang. managementa)

  • organizacija in združba
  • upravljanje, ravnanje,  vodenje
  • uspešnost in učinkovitost

Družbena odgovornost

  • udeleženci (ang. stakeholders)
  • zgodovinski razvoj družbene odgovornosti
  • opredelitev družbene odgovornosti
  • mnenja v prid in proti družbeni odgovornosti
  • prihodnji razvoj družbene odgovornosti
  • poročanje o družbeni odgovornosti
  • družbena odgovornost v javni upravi

Poslovna etika

  • opredelitev poslovne etike
  • poslovna etika in pravo, poslovna etika in morala
  • globalizacija in trajnostni razvoj

Družbena odgovornost kot temeljno načelo odličnosti poslovanja

  • kakovost, odličnost, inovativnost
  • orodja in nagrade odličnosti
  • model odličnosti za javno upravo

3. Temeljna literatura in viri

  • TOMAŽEVIČ, Nina: Družbena odgovornost in odličnost javne uprave. Fakulteta za upravo, Ljubljana, 2011, 319 str.
  • CRANE, Andrew, MATTEN, Dirk: Business Ethics. Oxford University Press, Oxford, 2015, izbrana poglavja
  • primeri družbeno (ne)odgovornega ravnanja in etične dileme v e-učilnici.
  • članki v e-učilnici in na predavanjih.

4. Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje managementa, družbene odgovornosti in odličnosti, poslovne etike in trajnostnega razvoja. Sposobnost reševanja študijskih problemov in uporabe znanja v praksi, sposobnost pridobivanja in uporabe informacij s sodobno informacijsko- komunikacijsko tehnologijo.

5. Metode poučevanja in učenja

Predavanja, individualno in skupinsko reševanje nalog, članki, filmi, e-učenje

6. Načini ocenjevanja

  • Pisni izpit (60 %)
  • Seminarsko delo (40 %)