737 Organizacijsko vedenje

737 Organizacijsko vedenje

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Samostojno delo: 165
  • Nosilec: dr. Štefan Ivanko

 

1. Cilji in kompetence

Cilji:
Študent:

  • odkrije značilnosti organizacijskega vedenja v organizaciji
  • primerja vpliv različnih razmerij na delovanje organizacije
  • uporabi različne načine oblikovanja odnosov v  organizaciji
  • razčleni in rešuje problematične situacije
  • poišče in uporabi primerne elemente poslovne komunikacije.

Kompetence:

  • razumevanje vloge posameznika in organizacije na področju organizacijskega vedenja
  • sposobnost analitičnega mišljenja na področju organizacijskega vedenja
  • sposobnost povezovanja različnih vsebin s področja organizacijskega vedenja
  • sposobnost uporabe veščin sodelovanja s sodelavci in strankami
  • obvladovanje osnov komuniciranja in javnega nastopanja.

2. Vsebina predmeta

  • Pojmovne opredelitve organizacijskega vedenja, posameznika in organizacije
  • Neformalna organizacija kot način organizacijskega vedenja
  • Skupinsko in timsko delo
  • Motiviranje
  • Organizacijska kultura in organizacijska klima
  • Vpliv menedžerjev in vodij na organizacijsko vedenje
  • Konflikti v organizaciji
  • Etika in morala
  • Stres
  • Odločanje in vedenje
  • Pogajanja
  • Komuniciranje in osnove govorništva

3. Temeljna literatura in viri

  • Ivanko, Š., Stare, J.: Organizacijsko vedenje, Fakulteta za upravo, Ljubljana, 2007. 314 strani.
  • Martin, J.: Organizational Behaviour. Thomson-Learning, London, 2001. Izbrana poglavja 50 strani.

4. Predvideni študijski rezultati

Študenti bomo zmožni spoznati in razumeti mehki del organizacije: spremenjeno vlogo in pomen človeka v sodobni organizaciji. Pridobili bodo temeljna znanja s področja vpliva mehkih organizacijskih spremenljivk na uspešnost organizacije. Poznali bodo pomembnejše  človeško vedenjske značilnosti sodobne organizacije ter osnove komuniciranja.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • vaje
  • seminarsko delo
  • študija primera
  • e-učenje
  • tutorstvo (za individualno učenje)

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit ali izpit opravljen z dvema kolokvijema (oba pozitivno) (100 %)
  • Pri oblikovanju ocene predmeta se upoštevajo rezultati tistih delnih obveznosti, ki jih študent pridobil do roka za katerega je razpisana časovna obveznost (pisni ali ustni izpit).