723 Družbena odgovornost

723 Družbena odgovornost

  • Vrsta programa: visokošolski strokovni študijski program Uprava
  • 1. stopnja
  • 2., 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: izbirni
  • Število ur: 75
  • Nosilec: dr. Nina Tomaževič

 

1. Namen predmeta

Cilji:

  • seznaniti študente s pojmovanji organizacije in združbe, razlikovanjem med upravljanjem, ravnanjem in vodenjem, primerjavo uspešnosti in učinkovitosti ter pojmom udeleženci; predstaviti značilnosti zasebnega in javnega sektorja ter njune podobnosti in razlike na področju ravnanja,
  • seznaniti študente s pojmom družbene odgovornosti – njenim zgodovinskim razvojem, opredelitvami,  mnenji v prid in proti družbeni odgovornosti, družbeni odgovornosti v organizacijah javne uprave ter povezavi družbene odgovornosti in etike,
  • seznaniti študente s pojmi kakovosti, odličnosti in inovativnosti ter sovpadanjem teh pojmov z družbeno odgovornostjo
  • prikazati pomen družbene odgovornosti kot elementa odličnosti poslovanja s poudarkom na odličnosti javne uprave in širšega javnega sektorja
  • usposobiti študente za samostojno predstavitev izsledkov strokovne literature ter za ustvarjanje slovarjev strokovnih izrazov v angleškem in slovenskem jeziku

Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje pojmovanja, zgodovine/razvoja in pomena družbene odgovornosti,
  • obvladanje temeljnega znanja, sposobnost povezovanja in uporabe znanja z različnih področij,
  • sposobnost umeščanja novih informacij in interpretacij v kontekst družbene odgovornosti
  • razumevanje in uporaba metod kritične analize in razvoja teorij ter njihova uporaba v reševanju konkretnih delovnih problemov,
  • uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri iskanju novih informacij in raziskovanju področja

2. Vsebina predmeta

1. Osnovni pojmi in opredelitve s področja ravnanja (ang. managementa)

  • organizacija/združba; upravljanje/ravnanje/vodenje; uspešnost/učinkovitost
  • primerjava značilnosti javnega in zasebnega sektorja ter področja ravnanja v obeh sektorjih

2. Družbena odgovornost

  • udeleženci (ang. stakeholders)
  • zgodovinski razvoj in opredelitev družbene odgovornosti
  • mnenja v prid in proti ter prihodnji razvoj družbene odgovornosti
  • družbena odgovornost v javni upravi
  • družbena odgovornost in etika

3. Družbena odgovornost kot temeljno načelo odličnosti poslovanja

  • kakovost/odličnost/inovativnost; sovpadanje z družbeno odgovornostjo
  • družbena odgovornost kot element odličnosti
  • odličnost v javni upravi in širšem javnem sektorju

3. Študijska literatura

  • CRANE, Andrew, MATTEN, Dirk: Business Ethics. Oxford University Press, Oxford, 2007. (100 strani od 563)
  • FLYNN, Norman: Public Sector Management. Sage. London, 2007. (40 strani od 312)
  • EPSTEIN, Marc J.: Making sustainability work: best practices in managing and measuring corporate social, environmental and economic impacts. Sheffield, Greenleaf, San Francisco, 2008 (100 strani od 288).
  • JAKOMIN, Alenka: Slovenski primeri prakse družbene odgovornosti. GV Založba, Ljubljana (57 strani).
  • KAKER, Blanka (ur.): Družbena odgovornost. Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje, Ljubljana, 2008 (68 strani).
  • KOVAČ, Polonca et al.: Raziskava o poslovni odličnosti v povezavi z uporabo orodij za stalne izboljšave in inovativnost, dvig kakovosti in odličnosti v organizacijah v Republiki Sloveniji: področje javne uprave, končno poročilo. Fakulteta za upravo, Ljubljana, 2008 (40 strani od 245).
  • MAROLT, Janez, GOMIŠČEK, Boštjan: Management kakovosti. Založba Moderna organizacija, Kranj, 2005 (cca 90 strani do skupno 574).
  • LOZANO, Josep M., ALBAREDA, Laura: Goverments and corporate social responsibility. Palgrave Macmillan, New York, 2008.(50 od 207 str.)

4. Obveznosti študenta

  • vpis v letnik študija
  • priporoča se temeljno znanje angleškega jezika (vsaj B1 po CEFR)
  • uspešno opravljene individualne in skupinske naloge so pogoj za pristop k izpitu

5. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

Izpitna ocena je sestavljena iz ocene, pridobljene s sodelovanjem na vajah oz. na seminarjih, potencialnega kolokvija in pisnega ali ustnega izpita.