648 Temelji ekonomije

648 Temelji ekonomije

  • Vrsta programa: univerzitetni študijski program Uprava
  • 1. stopnja       
  • 1. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: obvezni
  • Število ur: 75
  • Nosilec: dr. Stanka Setnikar Cankar
  • Sodeluje: dr. Aleksander Aristovnik

 

1. Namen predmeta

Cilji:

  • seznaniti študente z osnovnimi ekonomskimi problemi in načini njihovega reševanja,
  • predstaviti temeljne teoretične mikroekonomske in makroekonomske probleme in jih povezati z značilnostmi slovenske tržne družbe
  • seznaniti študente z soodvisnostjo gospodarstva in javnega sektorja.

Kompetence:

  • razumevanje gospodarjenja v gospodarskem procesu, proizvodnji, delitvi, menjavi in potrošnji,
  • razumevanje ekonomskih problemov družbe, posameznika,
  • poznavanje zakonitosti blagovnega gospodarstva, teorije produkcije, vloge države, razdelitve ustvarjenega dogodka ter ekonomskih problemov sodobnih gospodarstev.
  • analiziranje primerov iz prakse.

2. Vsebina predmeta

  • Ekonomska znanost
  • Ekonomski problem družbe in posameznika
  • Tržni mehanizem (povpraševanje in ponudba)
  • Monopol in oligopol
  • Modeli tržne strukture v praksi in podjetništvo
  • Makroekonomija
  • Bruto domači proizvod
  • Zaposlenost in inflacija
  • Zunanjetrgovinska politika
  • Tečajna politika in plačilna bilanca
  • Denarna politika
  • Fiskalna politika

3. Študijska literatura

  • Setnikar-Cankar Stanka, Hrovatin Nevenka: Temelji ekonomije, FU, Ljubljana, 2007, 303 str.
  • Aristovnik Aleksander et al.: Temelji ekonomije - vprašanja in primeri z rešitvami, FU, Ljubljana, 2007, 175 str.
  • Prašnikar Janez, Domadenik Polona: Mikroekonomija. Ljubljana: Gospodarski vestnik, 2007, (izbrana poglavja), do 50 str. 
  • Samuelson P.A., Nordhaus W.D.: Economics (izbrana poglavja iz tematike mikroekonomije in makroekonomije). McGraw-Hill, New York, 2005), do 100 str.

4. Obveznosti študenta

Vpis v letnik.

5. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

  • Izpit je v pisni obliki in po potrebi tudi ustno.
  • Študenti lahko pišejo kolokvij, ki se pri 60 % uspešnosti upošteva pri končni oceni.