685 Razvoj informacijskih sistemov

685 Razvoj informacijskih sistemov

  • Vrsta programa: univerzitetni študijski program Upravna informatika 1. stopnja
  • 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: obvezni
  • Število ur predavanj: 45
  • Seminar: 20
  • Vaje: 10
  • Samostojno delo: 105
  • Nosilec: dr. Marko Bajec

1. Cilji in kompetence

  • Cilj predmeta je študente naučiti sistematičnih in discipliniranih pristopov k razvoju informacijskih sistemov. V okviru predmeta bodo predstavljeni tako tradicionalni kot tudi modernejši pristopi k razvoju informacijskih sistemov.

Splošne kompetence:

  • Sposobnost kritičnega razmišljanja;
  • Razvoj spretnosti s kritičnim, analitičnim in sintetičnim razmišljanjem;
  • Sposobnost definiranja, razumevanja in reševanja strokovnih izzivov s področja računalništva in informatike;
  • Sposobnost uporabe pridobljenega znanja za samostojno reševanje problemov; sposobnost izpopolnjevanja pridobljenega znanja;
  • Sposobnost timskega dela v profesionalnem okolju;
  • Vodenje manjšega strokovnega tima.

Specifične kompetence

  • Sposobnost samostojnega izvajanja lažjih in zahtevnejših inženirskih ter organizacijskih nalog na določenih ožjih področjih računalništva in informatike.
  • Osnovno znanje in spretnosti, ki so potrebni za nadaljevanje študija na drugi bolonjski stopnji.

2. Vsebina predmeta

Predavanja:

Splošno o razvoju IS

  • opis življenjskih modelov razvoja IS
  • pristopi in metodologije razvoja IS
  • problem obvladovanja kakovosti razvoja IS;

Strukturni razvoj

  • osnove strukturnega razvoja;
  • predstavitev osnovnih aktivnosti strukturnega razvoja;

Objektni razvoj

  • osnove objektnega razvoja;
  • predstavitev osnovnih aktivnosti objektnega razvoja; 
  • primerjava objektni-strukturni razvoj;

Sodobne lahke in agilne metodologije

  • predstavitev osnovnih konceptov;
  • predstavitev dobrih praks;
  • konkretni primeri lahkih in agilnih pristopov.

3. Temeljna literatura in viri

  • Jeffrey A. Hoffer, Joey George, Joe Valacich (2013), Modern Systems Analysis and Design (7th Edition), Addison-Wesley.
  • Martin Fowler (2003). UML Distilled: A Brief Guide to the Standard Object Modeling Language, Third Edition. Addison-Wesley.
  • Thomas A. Pender (2002). UML Weekend Crash Course. Wiley Publishing.
  • Per Kroll, Philippe Kruchten, Grady Booch (2003), The Rational Unified Process Made Easy: A Practitioner's Guide to the RUP), Addison-Wesley.
  • Martin, C. Robert (2003). Agile Software Development: Principles, Patterns and Practices. Prentice Hall.
  • Cockburn, A (2006). Agile Software Development (2nd Edition). Pearson Education.

4. Predvideni študijski rezultati

Po uspešno zaključenem modulu bodo študenti zmožni:

  • načrtovati enostavne in kompleksnejše IS,
  • analizirati zahteve za razvoj ali nakup IS,
  • klasificirati vrste IS glede na njihove lastnosti, ki so pomembne za razvoj,
  • izbrati najprimernejše postopke in tehnike za posamezen primer razvoja ali nakupa IS,
  • oceniti primernost posameznih metodoloških pristopov za konkreten primer razvoja ali nakupa IS,
  • razlikovati med življenjskimi cikli razvoja IS.

5. Metode poučevanja in učenja

  • Predavanja, računske vaje z ustnimi nastopi, projektni način dela.

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):

  • Sprotno preverjanje (domače naloge, kolokviji in projektno delo) (50 %)
  • Končno preverjanje (pisni in ustni izpit) (50 %)