Dobrodošli v storitve ESPD

Enotni evropski dokument v zvezi z oddajo javnega naročila (ESPD), predpisan z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2016/7 z dne 5. januarja 2016 o določitvi standardnega obrazca za enotni evropski dokument v zvezi z oddajo javnega naročila (UL L št. 3 z dne 6. 1. 2016, str. 16), nadomešča različne obrazce, ki so jih države članice EU oziroma javni naročniki uporabljali v preteklosti, zato gospodarski subjekti lažje dostopajo do čezmejnih postopkov oddaje javnih naročil. Po prejšnji ureditvi so morali v postopku javnega naročanja vsi zainteresirani gospodarski subjekti predložiti popolno dokumentacijo o njihovi ustreznosti, finančnem statusu in sposobnosti. Z uvedbo ESPD pa to ni več potrebno. Danes mora gospodarski subjekt preprosto le izpolniti in predložiti ESPD.

ESPD je lastna izjava, ki je na voljo v vseh jezikih EU in se uporablja kot predhodni dokaz, da gospodarski subjekt izpolnjuje zahtevane pogoje za sodelovanje, ki jih ureja 76. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15 in 14/18; v nadaljnjem besedilu: ZJN-3) in da zanj ne obstajajo razlogi za izključitev, ki jih ureja 75. člen ZJN-3. Gospodarski subjekt lahko zahtevane podatke vnese neposredno v elektronsko obliko ESPD, ki je brezplačno na voljo za naročnike, ponudnike in druge zainteresirane strani.

Za uporabo aplikacije eESPD registracija uporabnika ni potrebna. Dostop do aplikacije je mogoč v vseh najbolj razširjenih spletnih brskalnikih (npr. Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome).

Od 1. 4. 2018, ko mora v skladu s 118. členom ZJN-3 izmenjava informacij v postopku oddaje javnega naročila potekati elektronsko, gospodarski subjekt izpolnjen ESPD predloži v ponudbi skupaj z vso ponudbeno dokumentacijo izključno v elektronski obliki. Aplikacija eESPD omogoča izvoz, shranjevanje in elektronsko podpisovanje .xml oblike ESPD. Elektronsko podpisovanje se izvede z digitalnim kvalificiranim potrdilom.

V primeru, da želi gospodarski subjekt izpolnjen ESPD natisniti (npr. gospodarski subjekt želi preveriti, kaj je v ESPD izpolnil oz. gospodarski subjekt sodeluje z drugimi subjekti- partnerji v skupni ponudbi, subjekti, na katere se sklicuje, da izkaže izpolnjevanje pogojev za sodelovanje, ali podizvajalci in želi predložiti njihov ESPD v .pdf obliki), predlagamo, da si gospodarski subjekt najprej shrani izpolnjen ESPD in ga šele nato natisne. Tiskanje je onemogočeno, če brskalnik ne dovoli pojavnih ("pop-up") oken.

Gospodarski subjekt je lahko izključen iz postopka javnega naročanja ali kazensko odgovarja na podlagi nacionalne zakonodaje, kadar predloži resne zavajajoče razlage pri oddaji ESPD ali na splošno pri predložitvi informacij, ki so potrebne za preverjanje, da ni razlogov za izključitev in da so izpolnjeni pogoji za sodelovanje, ali kadar se takšne informacije ne razkrijejo ali gospodarski subjekt ne more predložiti dokazil.

Oglejte si pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z ESPD.

Navodila za pregled podpisa ESPD v .xml obliki

Kdo ste?

Kaj želite storiti?

Del I: Informacije o postopku oddaje javnega naročila in naročniku.

Informacije o objavi

Pri postopkih oddaje javnega naročila, pri katerih je bil javni razpis objavljen v Uradnem listu Evropske unije, bodo informacije, zahtevane v delu I, pridobljene samodejno, če bo dokument ESPD ustvarjen in izpolnjen s storitvijo ESPD. Sklic na objavo ustreznega obvestila v Uradnem listu Evropske unije:

Če se ne zahteva objava obvestila v Uradnem listu Evropske unije, navedite druge informacije, s katerimi je mogoče postopek oddaje javnega naročila nedvoumno opredeliti (npr. sklic na objavo na nacionalni ravni):

Identiteta naročnika
Informacije o postopku oddaje javnega naročila

Del III: Razlogi za izključitev

Naročnik mora odkljukati okence pred ustreznim razlogom za izključitev in tako označiti, kateri razlogi se uporabljajo pri oddaji javnega naročila.
A: Razlogi, povezani s kazenskimi obsodbami
B: Razlogi, povezani s plačilom davkov ali prispevkov za socialno varnost
C: Razlogi, povezani z insolventnostjo, nasprotjem interesov ali kršitvijo poklicnih pravil

Člen 57(4) Direktive 2014/24/EU je v nacionalno zakonodajo prenesen s šestim odstavkom 75. člena ZJN-3, ki določa naslednje razloge za izključitev, ki se uporabljajo pri oddaji javnega naročila:

Ali je gospodarski subjekt, kolikor mu je znano, kršil svoje obveznosti na področju okoljskega prava? Kot je za namene tega javnega naročila navedeno v nacionalni zakonodaji, v ustreznem obvestilu, dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila ali členu 18(2) Direktive 2014/24/EU ali 3. členom ZJN-3.
Ali je gospodarski subjekt, kolikor mu je znano, kršil svoje obveznosti na področju socialnega prava? Kot je za namene tega javnega naročila navedeno v nacionalni zakonodaji, v ustreznem obvestilu, dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila ali členu 18(2) Direktive 2014/24/EU ali 3. členom ZJN-3.
Ali je gospodarski subjekt, kolikor mu je znano, kršil svoje obveznosti na področju delovnega prava? Kot je za namene tega javnega naročila navedeno v nacionalni zakonodaji, v ustreznem obvestilu, dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila ali členu 18(2) Direktive 2014/24/EU ali 3. členom ZJN-3.
Ali je gospodarski subjekt v stečaju?
Ali je gospodarski subjekt v postopku zaradi insolventnosti ali postopku likvidacije?
Ali ima gospodarski subjekt dogovor z upniki?
Ali je gospodarski subjekt v položaju, podobnem stečaju, ki nastane zaradi podobnega postopka v skladu z nacionalnimi zakoni in predpisi?
Ali sredstva gospodarskega subjekta upravlja stečajni upravitelj ali sodišče?
Ali so poslovne dejavnosti gospodarskega subjekta začasno ustavljene?
Ali je gospodarski subjekt zagrešil hujšo kršitev poklicnih pravil? Kadar je primerno, glej opredelitve v nacionalni zakonodaji, ustrezno obvestilo ali dokumentacijo v zvezi z oddajo javnega naročila.
Ali je gospodarski subjekt sklenil dogovore z drugimi gospodarskimi subjekti z namenom izkrivljanja konkurence?
Ali je gospodarskemu subjektu znano nasprotje interesov, kot je opredeljeno v nacionalni zakonodaji, ustreznem obvestilu ali dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila, zaradi njegovega sodelovanja v postopku oddaje javnega naročila?
Ali je gospodarski subjekt ali podjetje, povezano z gospodarskim subjektom, svetoval naročniku ali bil kako drugače vključen v pripravo postopka oddaje javnega naročila?
Ali se je gospodarskemu subjektu zgodilo, da je bila prejšnja pogodba o izvedbi javnega naročila, sklenjena z naročnikom, ali prejšnja koncesijska pogodba predčasno odpovedana oziroma so bile v zvezi z navedeno prejšnjo pogodbo naložene odškodnina ali druge primerljive sankcije?

Ali se je gospodarski subjekt znašel v enem od naslednjih položajev:

a) je bil kriv resnega napačnega prikazovanja pri predložitvi informacij, ki so potrebne za preverjanje, da ni razlogov za izključitev in da so izpolnjeni pogoji za sodelovanje,

b) je takšne informacije prikrival,

c) dokazil na zahtevo javnega naročnika oziroma naročnika ni mogel predložiti brez odlašanja in

d) je skušal neupravičeno vplivati na postopek odločanja javnega naročnika oziroma naročnika, pridobiti zaupne informacije, zaradi katerih bi lahko imel neupravičeno prednost v postopku oddaje javnega naročila, ali iz malomarnosti predložil zavajajoče informacije, ki bi lahko bistveno vplivale na odločitve o izključitvi, izboru ali podelitvi naročila?

D: Nacionalni razlogi za izključitev

V skladu z Direktivo 2014/24/EU in Direktivo 2014/25/EU določa četrti odstavek 75. člena ZJN-3 naslednje nacionalne razloge za izključitev, ki se uporabljajo pri oddaji javnega naročila:

Ali je gospodarski subjekt na dan, ko poteče rok za oddajo ponudb ali prijav, uvrščen v evidenco gospodarskih subjektov z negativnimi referencami?
Ali je pri gospodarskemu subjektu v zadnjih treh letih pred potekom roka za oddajo ponudb ali prijav pristojni organ Republike Slovenije ali druge države članice ali tretje države ugotovil najmanj dve kršitvi v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, počitki, opravljanjem dela na podlagi pogodb civilnega prava kljub obstoju elementov delovnega razmerja ali v zvezi z zaposlovanjem na črno, za kateri mu je bila s pravnomočno odločitvijo ali več pravnomočnimi odločitvami izrečena globa za prekršek?

Del IV: Pogoji za sodelovanje

Naročnik mora odkljukati okence pred ustreznim pogojem za sodelovanje v oddelku A, B, C ali D in tako označiti, kateri pogoji se uporabljajo pri oddaji javnega naročila. Lahko pa namesto tega odkljuka okence v oddelku ɑ, s čimer dovoli, da gospodarski subjekt za vse pogoje za sodelovanje enkrat izpolni oddelek ɑ dela IV, ne da bi moral izpolniti oddelke A, B, C ali D dela IV. V tem primeru naročnik v oddelkih A, B, C in D ne označi posameznih pogojev za sodelovanje, ki se uporabljajo pri oddaji javnega naročila, mora pa te pogoje navesti v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila oziroma obvestilu o naročilu. Če naročnik pri oddaji javnega naročila ne uporablja pogojev za sodelovanje, v delu IV ne označi nobenega okenca.
ɑ: Skupna navedba za vse pogoje za sodelovanje
Glede pogojev za sodelovanje naročnik zahteva, da gospodarski subjekt izjavi, da:
A: Ustreznost
B: Ekonomski in finančni položaj
C: Tehnična in strokovna sposobnost
D: Sheme za zagotavljanje kakovosti in standardi za okoljsko ravnanje

Zaključek

Del V: Zmanjšanje števila ustreznih kandidatov

Gospodarski subjekt mora zagotoviti informacije samo, kadar je naročnik v skladu s 82. členom ZJN-3 navedel objektivne in nediskriminatorne pogoje ali pravila, ki jih namerava uporabiti za zmanjšanje števila kandidatov, ki bodo povabljeni, da oddajo ponudbe ali sodelujejo v dialogu. Te informacije, ki jih lahko spremljajo zahteve v zvezi s potrdili oziroma vrstami potrdil ali oblikami listinskih dokazov, ki jih je treba predložiti, če so potrebna, so navedene v ustreznem obvestilu ali dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila. Samo za omejene postopke, konkurenčne postopke s pogajanji, postopke s pogajanji z objavo, postopke konkurenčnega dialoga in partnerstva za inovacije, v katere so vključena pogajanja. Naročnik odkljuka okence pred spodnjo zahtevo, če je v ustreznem obvestilu ali dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila predvidel zmanjšanje števila kandidatov v skladu s 82. členom ZJN-3.

Del VI: Sklepne izjave
Kadar naročnik pri oddaji javnega naročila uporablja pogoj za sodelovanje, ki ga ni mogoče vključiti v del IV, ga lahko navede v polju za besedilom "Poleg tega podpisani uradno izjavljam/izjavljamo, da:".

Podpisani uradno izjavljam/izjavljamo, da so informacije, ki sem jih navedel/smo jih navedli v delih II–V, točne in pravilne in da sem jih podal/smo jih podali zavedajoč se posledic resnih zavajajočih razlag.

Poleg tega podpisani uradno izjavljam/izjavljamo, da:

Podpisani uradno izjavljam/izjavljamo, da lahko na zahtevo nemudoma predložim/predložimo potrdila in druge oblike listinskih dokazov, na katere se sklicujem/sklicujemo, razen kadar:

a) lahko naročnik zadevna dokazila pridobi neposredno iz brezplačno dostopne nacionalne zbirke podatkov v kateri koli državi članici (pod pogojem, da je gospodarski subjekt predložil potrebne informacije (spletni naslov, organ ali telo, ki je izdalo dokumentacijo, natančen sklic na dokumentacijo), s pomočjo katerih to lahko stori naročnik; če se zahteva, je treba za tak dostop priložiti ustrezno soglasje), ali

b) naročnik že razpolaga z zadevnimi dokazili.

Podpisani dajem/o uradno soglasje, da Univerza v Ljubljani fakulteta za upravo pridobi dostop do dokazil, ki sem jih predložil/smo jih predložili v tega enotnega evropskega dokumenta v zvezi z oddajo javnega naročila za namene Storitve čiščenja z okolju prijaznimi čistili,JN000155/2021-W01, 402-1/2020 in da bom priložil soglasja oseb, ki so članice upravnega, vodstvenega ali nazornega organa ali ki imajo pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor v njem, da Univerza v Ljubljani fakulteta za upravo za isti postopek javnega naročanja v ustreznem registru pridobi tudi podatke za preveritev ponudbe glede razlogov za izključitev iz oddelka A dela III.

Kraj in datum ter podpis:

Izvoz

Zdaj lahko kliknite „Izvozi“ ter tako prenesete enotni evropski dokument v zvezi z oddajo javnega naročila in ga shranite na vaš računalnik. Javni naročniki morajo zagotoviti, da je ESPD gospodarskim subjektom na voljo skupaj z drugo razpisno dokumentacijo.