3023 Teorija podjetja
Vsebina predmeta
- Teoretične osnove delovanja podjetja in institucij javnega sektorja v pogojih korporativnega upravljanja. Analiza posameznih teoretičnih pristopov
- Teorija zainteresiranih skupin (Teorija Stakeholder) – koncepti, prednosti in kritike (Jensen, Freeman)
- Analitična „blok shema“ modela podjetja. Analitične metode in generiranje sistema kazalca (indeksa)
- Holistični pristop k merjenju rezultatov poslovanja v kontekstu stakeholderske teorije in korporativnega upravljanja
- Tehnološke teorije rasti podjetja in problem določitve meja poslovnega sistema
- S-C-P model – ekonomska učinkovitost proti finančni. Koncentracija in monopol moči
- Specifične transakcije. Bilateralni monopol. Popolne in nepopolne pogodbe
- Lastništvo kot kontrolni instrument. Agencijska teorija
Cilji in kompetence
Cilji:
Zmožnost poglobljene kritične analize, evalvacije in sinteze kompleksnih idej ter poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja upravne in poslovne znanosti.
Kompetence:
Študenti bodo:
- pridobili znanja o teoretičnih aspektih koncipiranja podjetja kot objekta, ki upošteva celovitost in integriteto potenciala podjetja kot tudi vpliv okolja,
- spoznali stakeholderski pristop kot koncept 21. stoletja, ki se uporablja pri vseh organizacijskih oblikah,
- razumeli analitični model podjetja kot ekonomski in sistematičen pristop,
- sposobni razumeti način merjenja in analitičnega povezovanja vseh elementov, ki so pomembni za holistični pristop,
- razvili sposobnost identifikacije osnovnih modelov organizacije podjetja in teoretično razgradili argumentacijo prednosti in slabosti izbranega modela v kontekstu ustrezne strukture tržišča.