3018 Integriteta v javnem sektorju
Vsebina predmeta
- Integriteta, odgovornost in etika
- Potreba po etičnem referenčnem okvirju
- Pristopi in koncept sodobne etike v javnem sektorju
- Etika in kultura javnega sektorja
- Etika in vrednostni sistem posameznika
- Individualni sistem vrednot nasproti sistemu vrednot javnega sektorja
- Integriteta kot osebna izbira
- Izbrani izvedbeni pristopi (kodeksi, etične komisije, pooblaščenec, usposabljanje za etičnost, sistemi poročanja, itd.)
- Lobiranje
- Korupcija in neetična ravnanja v javnem sektorju
- Etika v vedenju vodij
- Integriteta in družbena odgovornost
Cilji in kompetence
Cilji:
- študent pozna in razume konstrukte integritete, odgovornosti, etike, kulture in vrednot v javnem sektorju,
- študent pozna in razume potrebe po etičnem referenčnem okvirju, razmerje med individualnim sistemom vrednot nasproti sistemu vrednot javnega sektorja ter integriteto kot osebno izbiro,
- študent pozna, razume in ovrednoti izbrane izvedbene pristope (kodekse, etične komisije, pooblaščenca, usposabljanje za etičnost, sisteme poročanja, itd.),
- študent pozna in razume področja in primere lobiranja, korupcije in neetičnih ravnanj v javnem sektorju,
- študent pozna in razume pomen etike pri vedenju vodij ter poveže integriteto z družbeno odgovornostjo,
- študent samostojno reši študije primerov s področja integritete in etike.
Predmetno specifične kompetence:
- sposobnost povezovanja in prenašanja pridobljenih znanj s področja integritete in etike v prakso,
- sposobnost razložiti in primerjati primere in dogajanja na področju integritete in etike,
- sposobnost oblikovanja predlogov za reševanje problemov in njihove interpretacije v praksi javnega sektorja,
- sposobnost razumeti prakse s področja integritete in etike v slovenskem in tujem kontekstu,
- sposobnost zbiranja informacij ter sporobnost uporabe pridobljenih informacij ter sposobnost pisnega in ustnega komuniciranja v slovenskem in angleškem jeziku.