594 Upravljanje z varstvom okolja

594 Upravljanje z varstvom okolja

  • Vrsta programa: Skupni magistrski študijski program Management v upravi
  • 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 7 ETCS
  • Tip predmeta: usmeritveno-izbirni
  • Število ur: 40
  • Jezik izvedbe: angleški, srbski, slovenski
  • Nosilec/-ka predmeta: dr. Nataša Petrović

1. Cilji in predmetno specifične kompetence

Zagotavljanje znanj študentom na področju ekologije in upravljanja z varstvom okolja/ekološkega managementa, kot tudi vpogled v lokalne, nacionalne in globalne ekološke probleme, ob pridobivanju znanj na področju upravljanja s strategijami in ustreznega upravljanja z veščinami za reševanje teh problemov, vse to pa z namenom trajnostne in/ali izboljšane kakovosti ter razvoja z uporabo izsledkov ekološke znanosti v praksi.

2. Opis vsebine

  • Elementi splošne ekologije. Ekološki dejavniki. Ekosfera in ekosistem.
  • Osnovni okoljski dejavniki.
  • Okoljski problemi z lokalnega, nacionalnega in mednarodnega vidika.
  • Osnovni viri onesnaževanja in njihov vpliv na človeško zdravje ter ekosistem v celoti. Regionalni in globalni ekološki problemi/okoljski problemi: onesnaževanje v urbanem okolju, energetska problematika, transport, uničevanje ozona, toplogredni učinek, kisel dež, globalno segrevanje, zmanjšanje biološke raznovrstnosti, onesnaževanje osnovnih okoljskih medijev in živil, zmanjšanje naravnih zelenih površin.
  • Upravljanje z varstvom okolja/ekološki management - evolucija, opredelitev in obseg, značilnosti, dvomi in možnosti, problemi in potrebe, kritika in vzpostavitev.
  • Prodor oblikovanih sistemov ekološkega managementa. Sistemi za ekološki management.
  • Mednarodni standardi serije ISO14000.

3. Temeljna literatura

Obvezna literatura:

  • Petrović, N.: Osnove ekološkog menadžmenta: skripta. Beograd, FON, 2006.
  • Petrović, N.: Handout-i sa predavanja. Beograd, FON, 2006.
  • Barrow, C. J.: Environmental Management-Principles and Practice. London, Routledge, 1999.
  • Botkin, D., E. Keller: Environmental Science-Earth as a living planet. USA, John Wiley&Sons, Inc, 2003.

Druga literatura:

  • Đukanović, M.: Životna sredina i održivi razvoj. Beograd, ELIT, 1996.
  • Porteous, A.: Dictionary of environmental science and technology, third edition. West Sussex, John Wiley&Sons, LTD, 2000.

4. Predvideni študijski dosežki

Znanje in razumevanje

Znanje na področju ekologije in upravljanja z varstvom okolja ob razumevanju lokalne, nacionalne in globalne ekološke problematike, ter možnosti njenega reševanja v skladu s trajnostnim razvojem.

Uporaba

Priprava na opravljanje visokostrokovnih specializiranih del, na področju upravljanja z varstvom okolja, ter na uporabo izsledkov ekološke znanosti v praksi.

Refleksija

Ekološko ozaveščanje ter strateški pomen upravljanja z varstvom okolja, kot tudi izboljšanje storilnosti in učinkov zaposlenih na posebnih področjih, ki so pomembna za okolje.

Prenosljive spretnosti - niso vezane le na en predmet

Z izvajanjem pouka pri tem predmetu študenti pridobivajo:

  • veščine timskeg dela;
  • veščine predstavljanja na podlagi izdelave seminarske naloge ter njenega zagovora v obliki ustnega podajanja predstavitve, izdelane s programom PowerPoint, pred celotno skupino;
  • interdisciplinaren in ustvarjalen pristop k reševanju problemov;
  • uporaba izsledkov ekološke znanosti v praksi

5. Metode poučevanja in učenja

Pouk se izvaja:

  • s predstavitvijo vsebin s strani predavatelja,
  • z interaktivnim delom,
  • z diskusijami o vnaprej opredeljenem in predstavljenem problemu,
  • z delom v ustvarjalnih delavnicah in
  • podrobno razčlenitvijo konkretnih problemov

6. Pogoji za vključitev v delo oziroma za opravljanje študijskih obveznosti

Timska izdelava, predstavitev in zagovor seminarske naloge ali projektne naloge, kot tudi esej o določenem ekološkem problemu, predstavljajo pogoje za pristop k ustnem izpitu.

7. Metode ocenjevanja in ocenjevalna lestvica

Pri študentih se ocenjuje:

  • navzočnost pri predavanjih,
  • izdelava in zagovor seminarske naloge ali projektne naloge,
  • izdelava eseja,
  • raven poznavanja in obravnave predavanih vsebin ter relevantne literature.
  • Ocene se gibljejo v intervalu od 5 do 10.

8. Metode evalvacije kakovosti

  • Evalvacijski vprašalnik/anketa