596 Kvantitativne metode v javnem sektorju

596 Kvantitativne metode v javnem sektorju

  • Vrsta programa: Skupni magistrski študijski program Management v upravi 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 7 ETCS
  • Tip predmeta: strokovno izbirni
  • Število ur predavanj: 21
  • Seminarji: 11
  • Druge oblike študija: 118
  • Individualno delo: 60
  • Jezik izvedbe: angleški, srbski, slovenski
  • Nosilec/-ka predmeta: dr. Jože Benčina, dr. Milan Martić

1. Opis vsebine

  • Uvodna prestavitev metod
  • Kvantitativni modeli: opredelitev, lastnosti, oblikovanje modela in uporaba
  • Linearni program: osnovna opredelitev, modeli, fazni, dinamizirani, primeri
  • Multivariantna analiza: korelacija, regresija, cluster analiza
  • Mrežni program: osnovna opredelitev, metode CPM in PERT, management tveganj pri projektih
  • Metoda podatkovne ovojnice
  • Teorija množične strežbe: stohastični procesi, množična strežba, modeli množične strežbe in simulacije
  • Mehka logika: opredelitev, uporaba
  • Uporaba kvantitativnih metod pri kompleksnih problemih v upravi

 

2. Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura

  • Eiselt, H.A. & Sandblom, C.-L., 2010. Operations Research: A Model-Based Approach 1st iz., Springer, p. 1-112.
  • Krčevinac, S:, Čangalović, M., Kovačević-Vujčić, V., Martić, M., Vujošević M.: Operaciona iztraživanja 1 & 2, Fakultet organizacionih nauka, Beograd, 2006.
  • Welsh, S. & Comer, J., 2006. Quantitative Methods for Public Administration: Techniques and Applications 3rd ed., Waveland Pr Inc.
  • Cooper, W.W., Seiford, L.M. & Tone, K., 2006. Data Envelopment Analysis: A Comprehensive Text with Models, Applications, References and DEA-Solver Software 2nd ed., Springer.
  • Nelson, B.L. & Mathematics, 2010. Stochastic Modeling: Analysis and Simulation, Dover Publications p. 1- 146.
  • Nguyen, H.T. & Walker, E.A., 2005. A First Course in Fuzzy Logic, Third Edition 3rd ed., Chapman and Hall/CRC p. 1 - 170.

Dodatna literatura in viri

  • Ravindran, A.R., 2008. Operations Research Applications 1st ed., CRC Press.
  • Zhu, J., 2008. Quantitative Models for Performance Evaluation and Benchmarking: Data Envelopment Analysis with Spreadsheets 2nd ed., Springer
  • Ozcan, Y.A., 2009. Quantitative Methods in Health Care Management: Techniques and Applications 2nd iz., Jossey-Bass.

3. Cilji in kompetence

Študent:

  • prepozna in opredeli problem, postavi raziskovalna vprašanja in ali trditve in opredeli raziskovalne hipoteze,
  • samostojno izbere primerno kvantitativno metodo oziroma model za reševanje problema,
  • preuči primere uporabe metod oziroma modela in pripravi načrt reševanja problema,
  • rezultate analize kritično obravnava in jih sooči z rezultati predhodnih analiz in konkretno situacijo v javnem sektorju.

Študent je usposobljen za:

  • načrtovanje rešitve problema z uporabo primernega kvantitativnega modela z vsemi potrebni elementi,
  • oblikovanje problemskega pristopa in utemeljitev nameravanega kvantitativnega modela, umeščanje dela v predhodno raziskovalno in izkustveno okolje na osnovi študija literature in virov,
  • izvedbo konkretne kvantitativne analize z uporabo ustreznih metod oziroma modelov,
  • komentiranje in vsebinsko interpretacija rezultatov kvantitativne analize
  • kritično poročanje o rezultatih in  o prednostih in slabostih uporabe izbranih metod oziroma modelov.

4. Predvideni študijski dosežki

Študentje:

  • razumejo pomembno vlogo uporabe kvantitativnih metod in modelov za razvoj kakovosti delovanja javnega sektorja,
  • so usposobljeni za samostojno uporabo kvantitativnih metod in modelov pri reševanju najzahtevnejših problemov v upravi,
  • so zmožni povezovati pridobljeno znanje z drugimi tematskimi področji, ga posredovati naprej in uporabljati samostojnem raziskovanju
  • so zmožni
  • presoditi o ustreznosti poteka raziskave in uporabljenih metod v zvezi z relevantnostjo rezultatov,
  • primerjalno oceniti prednosti in slabosti  uporabljenih kvantitativnih metod pri reševanju konkretnih problemov v upravi.

 

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • seminar
  • raziskava
  • projektno delo
  • seminarsko delo
  • skupinska predstavitev
  • e-učenje

 

6. Način ocenjevanja

pisni in/ali ustni izpit 20%
seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela 80%