578 Vodenje v javni upravi

578 Vodenje v javni upravi

  • Vrsta programa: Skupni magistrski študijski program Management v upravi 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 7 ETCS
  • Tip predmeta: strokovno izbirni
  • Število ur predavanj: 21
  • Seminarji: 11
  • Druge oblike študija: 118
  • Individualno delo: 60
  • Jezik izvedbe: angleški, srbski, slovenski
  • Nosilec/-ka predmeta: dr. Janez Stare

1. Opis vsebine

  • Vodenje   
  • Pristopi k vodenju
  • Teorije vodenja
  • Javno vodenje
  • Posebnosti vodenja v javni upravi
  • Položaj vodje v javni upravi
  • Potencial in podoba vodje
  • Moč in avtoriteta vodje
  • Kompetentnost vodij
  • Razvoj vodij
  • Demokracija in javno vodenje
  • Vodenje in modernizacija javne uprave

 

2. Temeljni literatura in viri

  • Stare, Janez, Seljak, Janko: Vodenje ljudi v upravi: povezanost osebnostnega potenciala za vodenje z uspešnostjo vodenja. Fakulteta za upravo, Ljubljana, 2013.
  • Howieson Brian, Hodges Julie: Public and Third Sector Leadership, Experience Speaks. Emerald Group Publishing Limited, 2014.
  • Northouse, Peter, G.: Leadership theory and practice. Sage Publications, Thousand Oaks, 2003.
  • Brezovšek Marjan, Kukovič Simona: Javno vodenje: sodobni Izzivi. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, 2014.

3. Cilji in kompetence

Študent :

  • opredeli in razume razlike in podobnosti med vodenjem v zasebnem in javnem sektorju
  • predstavi značilne koncepte vodenja v javni upravi
  • preveri kompetentnost vodje
  • identificira dejavnike uspešnega vodenja
  • oceni uspešnost vodenja.

Kompetence:

  • zmožnost opredelitve značilnih elementov vodenja v javni upravi
  • razumevanje vloge in položaja vodje v javni upravi
  • obvladovanje vodenja kot načina upravljanja socialnih situacij
  • sposobnost samostojne analize kompetentnosti vodje
  • zmožnost preverjanja uspešnosti vodenja.

4. Predvideni študijski dosežki

Študent razume posebnosti vodenja v javni upravi. Prepoznava različne koncepte vodenja ter kriterije in dejavnike uspešnega vodenja. Razume vlogo in položaj vodij v javni upravi. Uspešnost vodenja poveže s kompetentnostjo in razvojem vodij.

 

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • vaje
  • seminarsko delo
  • skupinska predstavitev
  • študija primera
  • e-učenje

 

6. Način ocenjevanja

  • Aktivno sodelovanje (predavanja, e-učenje, forum,..) 30%
  • Zagovor seminarskega dela (seminarska naloga, projektno delo) 30%
  • Pisni ali ustni izpit 40%

Pri oblikovanju ocene predmeta se upoštevajo rezultati tistih delnih obveznosti, ki jih študent pridobil do roka za katerega je razpisana časovna obveznost (pisni ali ustni izpit).