566 Ekonomika in analiza poslovanja

566 Ekonomika in analiza poslovanja

  • Vrsta programa: Skupni magistrski študijski program Management v upravi 2. stopnja
  • 1. letnik
  • 7 ETCS
  • Tip predmeta: obvezni
  • Število ur predavanj: 28
  • Seminarji: 14
  • Druge oblike študija: 88
  • Individualno delo: 80
  • Jezik izvedbe: angleški, srbski, slovenski
  • Nosilec/-ka predmeta: dr. Maja Klun, dr. Aleksander Aristovnik, dr. Nevenka Žarkić Joksimović

1. Opis vsebine

  • Ekonomski problemi v družbi
  • Regulacija javnega sektorja
  • Značilnosti storitev javnega sektorja
  • Spremembe v delovanju javnega sektorja
  • Proračunski viri financiranja
  • Neproračunski viri financiranja
  • Nove poslovne ideje
  • Podjetniški pristop k pridobivanju sredstev
  • Analiza poslovanja organizacij javnega sektorja
  • Odločitve o naložbah v javnem zavodu
  • Javna naročila
  • Študije primerov

 

2. Temeljni literatura in viri

  • PEVCIN, P. (2011): Expenditure effects of intergovernmental transfers – the case of Slovenia. Uprava, letnik IX, št. 4.
  • SETNIKAR CANKAR, Stanka,KLUN, Maja (2006). Značilnosti javnega sektorja v Sloveniji in ugotavljanje njegove učinkovitosti. Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • TEKAVČIČ, Metka, PENGER, Sandra (2009). Towards the implementation of Lisbon strategy goals and strategic change management process : the case study of Slovenian public sector. Ekonomska fakulteta, Ljubljana.
  • NEMEC, J. (2010): New Public Management and its Implementation in the CEE region: What do we know and where do we go? Uprava, letnik VIII, št. 1-2.
  • SETNIKAR CANKAR, Stanka, PEVCIN, Primož (2010).: Public administration role in social and economic transformation in south-east Europe. Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • LOUGHLIN, John, HENDRIKS, Frank, LINDSTRÖM, Anders (2011). The Oxford handbook of local and regional democracy in Europe. Oxford; Oxford University Press, New York. (izbrana poglavja).
  • SETNIKAR CANKAR, Stanka, PETKOVŠEK, Veronika (2010). Evropske direktive o javnih naročilih in njihova izvedba v Sloveniji. DSU, Portorož.
  • TAJNIKAR, Maks, DOŠENOVIČ BONČA, Petra (2010). Kritična analiza organiziranosti zdravstva v Sloveniji. Portorož.
  • OECD (2008). Performance Budgeting: A Users’ Guide.  Dostopno 1. 10. 2010 na: siteresources.worldbank.org/INTMEXICO/Resources/1-1BarryAndersonFinal.pdf.
  • Aktualni domači in tuji članki (Revija Uprava, Economic and Business Review, The Economist in ostalo, dostopni na e-indeksu).

3. Cilji in kompetence

CILJI
Študent:

  • spozna značilnosti ekonomike javnega sektorja in financiranja v pogojih tržne ekonomije,
  • poveže teoretične osnove za uvajanje tržnih kriterijev na področju delovanja javnega sektorja z obravnavo politike in prakse javnega sektorja,
  • analizira možnosti zagotavljanja javnih dobrin in alternative za njihovo financiranje,
  • analizira vprašanja proračunskega financiranja in oblike privatizacije javnega sektorja in jih primerja z različnimi rešitvami financiranja v drugih tržnih ekonomijah,
  • utemelji možnosti zagotavljanja dodatnih virov za financiranje dejavnosti in podjetniškega delovanja organizacij javnega sektorja s pomočjo primerov iz prakse.

KOMPETENCE
Študent:

  • je sposoben samostojno uporabiti pridobljeno znanje pri reševanju vprašanj oz. problemov iz prakse,
  • je zmožen kritično presoditi in ovrednotiti odločitve in ukrepe na področju financiranja v pogojih tržne ekonomije,
  • je sposoben samostojno analizirati vprašanja poslovanja organizacij javnega sektorja,
  • je zmožen povezovati in primerjati različne rešitve poslovanja javnega sektorja doma in v drugih tržnih ekonomijah.

4. Predvideni študijski dosežki

Študent:

  • je usposobljen za samostojno uporabo pridobljenega znanja in razumevanje teorije na praktičnih primerih,
  • je usposobljen za reševanje problemov v novih razmerah in iskanje originalnih rešitev,
  • je usposobljen za presojo o predvidljivih posledicah določenih ukrepov ob upoštevanju različnih kriterijev,
  • je usposobljen za komuniciranje in sporočanje določenih dejstev in za utemeljevanje odločitev.

5. Metode poučevanja in učenja

  • Predavanje
  • Seminar
  • Seminarska naloga
  • Študija primera
  • Individualne konzultacije

 

6. Način ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Seminarska naloga 20%
  • Predstavitev seminarske naloge 20%
  • Pisni izpit 60%