Teorija podjetja

Teorija podjetja

  • Vrsta programa: Skupni doktorski študijski program 3. stopnje Upravljanje in ekonomika javnega sektorja
  • 2. letnik
  • 5 ETCS
  • Tip predmeta: izbirni
  • Število ur predavanj: 20
  • Seminarji: 20
  • Druge oblike študija: 20
  • Individualno delo: 90
  • Jezik izvedbe: hrvaški, angleški
  • Nosilec/-ka predmeta: dr. Marija Kaštelan Mrak

1. Opis vsebine

  • Teoretične osnove delovanja podjetja in institucij javnega sektorja v pogojih korporativnega upravljanja. Analiza posameznih teoretičnih pristopov
  • Teorija zainteresiranih skupin (Teorija Stakeholder) – koncepti, prednosti in kritike (Jensen, Freeman)
  • Analitična „blok shema“ modela podjetja. Analitične metode in generiranje sistema kazalca (indeksa)
  • Holistični pristop k merjenju rezultatov poslovanja v kontekstu stakeholderske teorije in korporativnega upravljanja
  • Tehnološke teorije rasti podjetja in problem določitve meja poslovnega sistema
  • S-C-P model – ekonomska učinkovitost proti finančni. Koncentracija in monopol moči
  • Specifične transakcije. Bilateralni monopol. Popolne in nepopolne pogodbe
  • Lastništvo kot kontrolni instrument. Agencijska teorija

2. Temeljni literatura in viri

  • Jean Tirole: The Theory of Industrial Organizaction, The MIT Press, 1995.
  • Jensen, M.G., (2003), A Theory of the Firm, Harvard University Press. str. 83–135.
  • Ricketts, M.J. (2006), The Economics of Business Enterprise: An Introduction to Economics Organization and the Theory of the Firm, Edward Elgar Publishing, 2003. str.3–49.
  • Stephen Martin: Industrial Organization: An European Perspective, Oxford University Press, 2004 (reprint).
  • Tintor, J.: Poslovna analiza,Masmedia, 2008. str. 85–163, 167–240, 243–283.
  • Phillips,R: Stakeholder Theory and Organizational Ethics, 2003.
  • Znanstveni članki

3. Cilji in kompetence

Cilji:

  • Zmožnost poglobljene kritične analize, evalvacije in sinteze kompleksnih idej ter poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja upravne in poslovne znanosti.

Kompetence:
Študenti bodo:

  • pridobili znanja o teoretičnih aspektih koncipiranja podjetja kot objekta, ki upošteva celovitost in integriteto potenciala podjetja kot tudi vpliv okolja,
  • spoznali stakeholderski pristop kot koncept 21. stoletja, ki se uporablja pri vseh organizacijskih oblikah,
  • razumeli analitični model podjetja kot ekonomski in sistematičen pristop,
  • sposobni razumeti način merjenja in analitičnega povezovanja vseh elementov, ki so pomembni za holistični pristop,
  • razvili sposobnost identifikacije osnovnih modelov organizacije podjetja in teoretično razgradili argumentacijo prednosti in slabosti izbranega modela v kontekstu ustrezne strukture tržišča.

4. Predvideni študijski dosežki

Študent bo dobro (s)poznal teoretične principe delovanja podjetja. Študent sposoben prispevati k razvoju znanja na področju teorije podjetja.

5. Metode poučevanja in učenja

  • Predavanja in diskusija.
  • Seminar.
  • Mentorstvo.
  • Individualno raziskovalno delo za izpit.

6. Način ocenjevanja

Redna udeležba na predavanjih 10%
Aktivno sodelovanje pri pouku 10%
Delo 30%
Pisni izpit/ustni izpit 50%