Mednarodno poslovanje
- Vrsta programa: Skupni doktorski študijski program 3. stopnje Upravljanje in ekonomika javnega sektorja
- 2. letnik
- 5 ETCS
- Tip predmeta: izbirni
- Število ur predavanj: 20
- Seminarji: 20
- Druge oblike študija: 20
- Individualno delo: 90
- Jezik izvedbe: slovenski, hrvaški
- Nosilec/-ka predmeta: dr. Heri Bezić
1. Opis vsebine
- Okvir in razmere, v katerih poteka mednarodno poslovanje, Internacionalizacija poslovanja
- Konkurenčnost izvoza, Motivi, cilji in strategije izvoza, Pozicioniranje na tujem trgu, Organizacija izvoza, Deležniki izvoza
- Načini in oblike nastopa na tujem trgu, Mednarodni poslovni običaji, izrazi in pravila
- Izvozne procedure, Izvozna dokumentacija, Poslovna pogajanja pri izvozu, Oblikovanje izvoznih cen, Tveganja in zavarovanje pred tveganji v izvozu, Učinkovita plačila pri izvozu, Bančne garancije, Financiranje izvoza
- Spodbujanje izvoza, Spodbujanje konkurenčnosti izvoza
- Analiza izbranih tujih trgov
2. Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura
- Branch A. (2000): Export Practice and Management, Thomson Learning, London
- Matić, B. (2003): Međunarodno poslovanje, Sinergija – nakladništvo, Zagreb
- Andrijanić, I.(2001): Vanjska trgovina, Mikrorad, Zagreb
- Ball, A. D.; McCulloch, H. W. jr. (1988): International Business, Business Publication, Inc., Plano, Texas,
- Hrastelj, T. (1990): Mednarodno poslovanje, Založba Gospodarske vestnik, Ljubljana
- Ljubić, F. (1994): Vanjska trgovina, Školska knjiga, Zagreb,
- Publikacije UN (UNCTAD, UNIDO), WTO
3. Cilji in kompetence
CILJI
- Cilj kolegija je študentom posredovati teoretično in aplikativno znanje o organiziranju in vodenju izvoza za dosego njegove večje konkurenčnosti.
- Ob vse večji internacionalizaciji ekonomije in porastu tako klasične zunanjetrgovinske izmenjave kot tudi novih oblik mednarodnega poslovanja je nujno temeljito poznavanje mednarodnega poslovnega okolja, organizacije, načinov ter učinkovitih oblik izvoza.
- Konkurenčnost izvoza predstavlja pomemben temelj in je tesno povezana s skupno gospodarsko konkurenčnostjo.
- V času študija bodo študenti spoznali orodja in sodobne metode, s katerimi lahko uspešno povečajo izvozno konkurenčnost.
KOMPETENCE
- Slušatelji bodo pridobili teoretično in aplikativno znanje o organiziranju in vodenju izvoza na višji ravni konkurenčnosti.
- Pridobili bodo znanje in veščine o tehnikah, organizaciji, načinih in oblikah konkurenčnega izvoza.
- Med študijem bodo spoznali orodja in sodobne metode, s katerimi lahko uspešno povečajo izvozno konkurenčnost.
4. Predvideni študijski dosežki
- Študent bo popolnoma spoznal veščine, tehnike in metode mednarodnega poslovanja.
- Študent bo prispeval tako k teoretičnemu kot tudi k praktičnemu razvoju mednarodnega poslovanja.
5. Metode poučevanja in učenja
- Predavanja o izbranih temah
- Seminarji (izdelava seminarske naloge, ki se ukvarja z določenim kompleksnim problemom s področja obdavčevanja, predstavitev naloge pred študenti (PP) in diskusija)
- Vaje
- Samostojno učenje, raziskovanje in priprava na izpit
- Konzultacije
6. Način ocenjevanja
- Seminarska naloga (tekst, prezentacija, diskusija) - 40%
- Aktivnost na predavanjih (diskusija, kritičko mišljenje) - 10%
- Kolokvij(i) - 20%
- Pisni / ustni izpit - 30%