2025 Davčni sistem in EU

2025 Davčni sistem in EU

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava - Upravljanje javnega sektorja 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Seminarji: 8
  • Druge oblike študija: 97
  • Individualno delo: 60
  • Nosilec: dr. Maja Klun

1. Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev.

2. Vsebina

  • Organizacija in naloge davčne uprave v okviru sodelovanja z EU
  • Nacionalni davčni sistemi
  • Evropska pogodba in določbe pvoezane z davki
  • Davčna politika EU v povezavi s prostim pretokom blaga, storitev in kapitala
  • Smernice EU povezane z davki
  • Harmonizacija neposrednih davkov
  • Harmonizacija posrednih davkov
  • Sodišče EU in obdavčenje
  • Primeri odločitev sodišča EU – študije primerov
  • Davčni nadzor in sodelovanje v EU
  • Davčno utajevanje in davčne oaze
  • Ukrepi zoper škodljivo davčno konkurenco v EU

3. Temeljna literatura in viri

4. Cilji in kompetence

Študent:

  • Ovrednoti delovanje davčnega sistema v okvirih Evropske unije
  • Presodi suverenost držav pri izvajanju davčne politike
  • Preveri harmonizacijo davkov v EU
  • Problematizira in analizira vpliv odločitev evropskega sodišča na davčno politiko držav članic ter
  • Utemelji ukrepe proti davčnim utajam in škodljivi davčni konkurenci.

Kompetence

  • sposobnost razumevanja kompleksnejših vprašanj, problemov in vsebin davčnega sistema v okvirih EU
  • sposobnost kreativnega razmišljanja in apliciranja novih spoznanj
  • presojanje različnih ureditev davčnega sistema v EU in svetu
  • sposobnost analize, sinteze in evalvacije davčne politike v primerjavi s tujino
  • razumevanje in presojanje razlik davčnih ureditev v svetu, sposobnost odločanja

5. Predvideni študijski rezultati

  • Študent bo zmožen razumeti in presojati novosti na področju davčnega sistema v okvirih EU.
  • Študent bo znal interpretirati odločitve evropskega sodišča v davčnih zadevah.
  • Študent bo sposoben zbrati in interpretirati ustrezne podatke, ki so potrebni za oblikovanje presoj, vključno z razmislekom o tem kako zadeve izboljšati ali nadgraditi.

6. Metode učenja in poučevanja

  • priprava na predavanja
  • predavanje
  • priprava na seminar
  • seminar
  • medpredmetno povezovanje
  • študija primera
  • problemsko učenje
  • seminarska naloga

7. Načini ocenjevanja

  • ustni izpit 50 %                            
  • seminarsko delo (npr. seminarska naloga ali študija primera ali problemska naloga) 50 %

9. Reference nosilca

  • KLUN, Maja. (2014). Slovenian experiences and lesson from tax reforms. V: BLAŽIĆ, Helena (ur.), OTT, Katarina (ur.), ŠIMOVIĆ, Hrvoje (ur.). Tax reforms : experiences and perspectives : conference proceedings, Zagreb, 20 june 2014. Zagreb: Institute of Public Finance, str. 149-156.
  • KLUN, Maja, ŠTAMBUK, Ana. (2015). Tax expertsʼ opinion on the tax system in Slovenia. Ejournal of tax research, vol. 13, no. 3, str. 784-798.
  • KLUN, M., SLABE ERKER, R. (2009). Business views of the quality of tax, environment and employment regulation and institutions : the Slovenian case. International Review of Administrative Science, 75, št. 3, str. 529-548.