2007 Ljudje v javni upravi

2007 Ljudje v javni upravi

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava - Upravljanje javnega sektorja 2. stopnja
  • 1. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezno izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Seminarji: 8
  • Druge oblike študija: 97
  • Individualno delo: 60
  • Nosilec: dr. Tatjana Kozjek

1. Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev.

2. Vsebina

  • Današnji kontekst ravnanja z ljudmi pri delu
  • Ravnanje z ljudmi v javni upravi – strateški pristop
  • Planiranje, kontrola in administrativno-tehnična opravila (tudi MIS – managersko informacijski sistem) na področju ravnanja z ljudmi
  • Metode in naloge strateškega ravnanja z ljudmi pri delu
  • Strateško ravnanje z nadarjenimi ljudmi
  • Postopki ravnanja z ljudmi pri delu
  • Spretnosti zaposlenih na področju ravnanja z ljudmi pri delu
  • Dimenzija etičnosti na področju ravnanju z ljudmi
  • Ravnanje z učinkovitostjo zaposlenih pri delu
  • Odnosi z zaposlenimi
  • Fleksibilnost dela ter usklajevanje poklicnega in družinskega življenja
  • Dobro počutje pri delu

3. Temeljna literatura in viri

  • Armstrong, M., Taylor, S. (2017). Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice: Building Sustainable Organisational Performance Improvement. 14th edition. London, Philadelphia, New Delhi: Kogan Page Limited.
  • Greenhaus, J. H., Powell, G. N. (2017). Making Work and Family Work: From Hard Choices to Smart Choices. London, New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Pynes, J. E. (2013). Human Resources Management for Public and Nonprofit Organizations: A Strategic Approach. 4th Edition. San Francisco: Jossey-Bass.

4. Cilji in kompetence

Cilji:

  • študente opremiti z razumevanjem povezanosti med procesi na področju ravnanja z ljudmi ter uspešnostjo/učinkovitostjo posameznikov, timov in organizacij,
  • študentom omogočiti vpogled v strateško ravnanje z ljudmi v javni upravi in druge najaktualnejše teme raziskovanja na področju ravnanja z ljudmi,
  • študente naučiti uporabljati, kritično presojati in vrednotiti študijsko literaturo na področju ravnanja z ljudmi ter tako pridobljeno znanje povezovati z aktualnimi problemi iz prakse,
  • študente spodbuditi in podpreti tako, da bodo razumeli obravnavane teoretične koncepte, metodološke prijeme in praktične primere ter znali pridobljeno znanje čim bolje uporabljati v praksi, kjer se bodo lahko z dodatno pridobljenimi izkušnjami razvili v vrhunske strokovnjake na področju ravnanja z ljudmi.

Kompetence

  • sposobnost presoje poslovnih situacij in z njimi povezanih procesov na področju ravnanja z ljudmi za doseganje večje uspešnosti in učinkovitosti,
  • zmožnost uporabe znanja o vplivnih dejavnikih in posledicah dinamike funkcije ravnanja z ljudmi v organizaciji,
  • sposobnost ovrednotenja aktualnih izzivov v sodobnih organizacijah, povezanih s področjem ravnanja z ljudmi ter predlaganja ustreznih ukrepov,
  • sposobnost sistemskega mišljenja, spodbujanja sodelovanja in razumevanja pomena etičnega vedenja v kontekstu ravnanja z ljudmi pri delu.

5. Predvideni študijski rezultati

Študent bo zmožen:

  • oceniti aktualne izzive na področju ravnanja z ljudmi,
  • predlagati sodobne rešitve izzivov na področju ravnanja z ljudmi,
  • analizirati in ovrednotiti stanje na področju ravnanja z ljudmi v konkretni organizaciji ter predlagati morebitne spremembe,
  • oblikovati model organiziranosti področja ravnanja z ljudmi v konkretni organizaciji,
  • sodelovati pri izvedbi ključnih procesov na področju ravnanja z ljudmi.

6. Metode učenja in poučevanja

  • priprava na predavanja
  • predavanje
  • priprava na seminar
  • seminar
  • e-učenje
  • študija primera
  • raziskovalno delo
  • seminarska naloga
  • projektno delo

7. Načini ocenjevanja

  • Pisni izpit in/ali ustni izpit (pogoj: pozitivna ocena izpita). 60 %
  • Aktivno sodelovanje (samostojno in/ali skupinsko delo, e-učenje), seminarsko delo (seminarska naloga, projektno delo, zagovor seminarskega dela). 40 %

9. Reference nosilca

  • Kozjek, T. (2014). Varnost zaposlenih v Sloveniji v letu 2011 = Employee security in Slovenia in 2011. V: Setnikar-Cankar, S. (ur.), Stare, J. (ur.), Pevcin, P. (ur.). Ekonomika in menedžment v javnem sektorju v razmerah gospodarske krize, (Upravna misel). 1. natis. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo, str. 15-26. [COBISS.SI-ID 4436654]
  • Kozjek, T., Tomaževič, N., Stare, J. (2014). Work-life balance by area, actual situation and expectations: the overlapping opinions of employers and employees in Slovenia. Organizacija, 47(1), str.35-51. ISSN 1318-5454. http://organizacija.fov.uni-mb.si/index.php/organizacija/article/download/547/984. doi: 10.2478/orga-2014-0004. [COBISS.SI-ID 4303278].
  • Tomaževič, N., Kozjek, T., Stare, J. (2015). Does a voluntary job change affect work-family balance. International business research, 8(2), str. 1-15. ISSN 1913-9004.  doi: 10.5539/ibr.v8n2p1. [COBISS.SI-ID 4528046].
  • Kozjek, T., Ferjan, M. (2015). Organizational flexibility, employee security and organizational efficiency: a case study of Slovenian public and private sector organizations. Organizacija, 48(1), str. 3-22. ISSN 1318-5454. http://organizacija.fov.uni-mb.si/index.php/organizacija/article/view/610/1034. doi: 10.1515/orga-2015-0001. [COBISS.SI-ID 7408403].