2000 Metode družboslovnega raziskovanja

2000 Metode družboslovnega raziskovanja

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava - Upravljanje javnega sektorja 2. stopnja
  • 1. letnik
  • 8 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 20
  • Seminarji: 10
  • Druge oblike študija: 130
  • Individualno delo: 80
  • Nosilec: dr. Jože Benčina

1. Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev.

2. Vsebina

  • Znanost in družboslovno raziskovanje
  • Opredelitev raziskovalnega procesa
  • Teorije kot izziv in temelj raziskovanja
  • Oblikovanje raziskave
  • Koncepti in konstrukti ter njihovo vrednotenje
  • Metode pridobivanja primarnih podatkov
  • Viri in uporaba sekundarnih podatkov
  • Kvalitativna analiza podatkov
  • Kvantitativna analiza podatkov
  • Komentiranje in interpretacija podatkov
  • Poročanje in objavljanje rezultatov raziskav
  • Etika v raziskovanju

3. Temeljna literatura in viri

Temeljna literatura:

  • McNabb, D.E., 2008. Research Methods in Public Administration and Nonprofit Management: Quantitative and Qualitative Approaches 2nd ed., M.E.Sharpe. 1 - 423
  • Robbins, D., 2008. Understanding Research Methods: A Guide for the Public and Nonprofit Manager 1st ed., CRC Press. p. 1 - 82
  • Welsh, S. & Comer, J., 2006. Quantitative Methods for Public Administration: Techniques and Applications 3rd iz., Waveland Pr Inc. p. 1 – 312.

Dodatna literatura in viri

  • Robbins, D., 2008. Understanding Research Methods: A Guide for the Public and Nonprofit Manager 1st ed., CRC Press. p. 83 - 273
  • Miller, G.J. & Yang, K., 2007. Handbook of Research Methods in Public Administration, Second Edition 2nd iz., CRC Press.
  • Brewerton, P.M. & Millward, L.J., 2001. Organizational Research Methods: A Guide for Students and Researchers 1st iz., Sage Publications Ltd.
  • Neuman, W.L., 2002. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches 5th iz., Allyn & Bacon.
  • Devjak, S., 2002. Kvantitativne metode za analize v upravi. 1. ponatis. Ljubljana: Visoka upravna šola.
  • Böhret, C.: Wordelmann, P.: Lernmodell Virtuelle Zukunft- Experimentelle Politik im Planspiel, TAU, Forschungsinstitut für öffentliche Verwaltung bei der Hochschule für öffentliche Verwaltung, Speyer 1997.

4. Cilji in kompetence

Študent:

  • razume pomen znanstvene teorije in njeno vlogo v raziskovalnem procesu;
  • razume postopek konceptualizacije in operacionalizacije obravnavnih pojmov;
  • je usposobljen za pridobivanje ter kvalitativno in kvantitativno analizo podatkov;
  • rezultate raziskav kritično komentira in interpretira ter o njih poroča v raziskovalnem poročilu oziroma članku;
  • razume proces vodenja raziskovalnega projekta in tima ter pomen koordinacije med projekti in med timi;

Študent je usposobljen za:

  • kritično opazovanje družbenih pojavov in reševanje kompleksnih izzivov v javnem okolju
  • načrtovanje in izvedbo raziskave z vsemi potrebni elementi, ter pripravo raziskovalnih rezultatov v obliki, primerni za objave v relevantnih publikacijah,
  • oblikovanje problemskega pristopa in utemeljitev nameravanega raziskovalnega dela, umeščanje raziskovalnega dela v predhodno raziskovalno okolje na osnovi študija literature in virov ter uporabo rezultatov v praksi,
  • uspešno sodelovanje v procesu timskega dela, ki je potrebno pri izvajanju kompleksnih raziskovalnih in razvojnih projektov, ter ovrednotiti timski proces dela.

5. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • prepoznajo in opredelijo problem, postavijo raziskovalna vprašanja in ali trditve in opredelijo raziskovalne hipoteze,
  • pripravijo načrt raziskave in načrt raziskovalnega projekta,
  • s primernimi metodami pridobijo in analizirajo informacije ter z uporabo ustreznih metod pojave razložijo;
  • rezultate raziskave kritično obravnava in jih sooči z rezultati predhodnih raziskav in konkretno situacijo v javnem sektorju
  • upoštevajoč problemski in raziskovalni okvir oblikuje celovito raziskovalno poročilo in ga oblikuje v znanstveni članek.

6. Metode učenja in poučevanja

  • predavanje
  • seminar
  • raziskava
  • projektno delo
  • seminarsko delo
  • skupinska predstavitev
  • e-učenje

7. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit 50 %
  • seminarska ali projektno delo in/ali ustna predstavitev dela 20 %
  • naloge in aktivno sodelovanje 30 %

9. Reference nosilca

  • BENČINA, Jože, DEVJAK, Srečko (2010). Developing a system of indicators for local community results from the developmental planning point of view. Management (Engl. ed.), vol. 15, no. 54, str. 59-68
  • BENČINA, Jože, DEVJAK, Srečko (2011). Celovito obvladovanje kakovosti pri izvajanju nalog lokalne skupnosti : primer predšolske vzgoje = Total quality management in the implementation of tasks of the local community : the case of pre-school education. Uprava (Ljubl.), jun. 2011, letn. 9, št. 2, str. 37-57.
  • BENČINA, Jože (2011). Fuzzy decision trees as a decision-making framework in the public sector. Yugosl. j. oper. res., 2011, vol. 21, no. 2, str. 205-224.
  • BENČINA, Jože, MRĐA Anja (2013). The Factor Model of Decentralization and Quality of Governance in European Union. International Public Administration Review, Fakulteta za upravo 2013.