779 Vodenje v javni upravi

779 Vodenje v javni upravi

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: strokovni izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Seminarji: 8
  • Individualno delo: 187
  • Nosilec: Izr. prof. dr. Janez Stare

1. Namen predmeta

Cilji:

Študent :

  • opredeli in razume razlike in podobnosti med vodenjem v zasebnem in javnem sektorju
  • predstavi značilne koncepte vodenja v javni upravi
  • preveri kompetentnost vodje
  • identificira dejavnike uspešnega vodenja
  • oceni uspešnost vodenja.

Kompetence:

  • zmožnost opredelitve značilnih elementov vodenja v javni upravi
  • razumevanje vloge in položaja vodje v javni upravi
  • obvladovanje vodenje kot načina upravljanja socialnih situacij
  • sposobnost samostojne analize kompetentnosti vodje
  • zmožnost preverjanje uspešnosti vodenja.

2. Vsebina predmeta

    • Vodenje    
    • Pristopi k vodenju
    • Teorije vodenja
    • Javno vodenje
    • Posebnosti vodenja v javni upravi
    • Položaj vodje v javni upravi
    • Potencial in podoba vodje
    • Moč in avtoriteta vodje
    • Kompetentnost vodij
    • Razvoj vodij
    • Demokracija in javno vodenje
    • Vodenje in modernizacija javne uprave

    3. Študijska literatura

    • Stare, Janez, Seljak, Janko: Vodenje ljudi v upravi: povezanost osebnostnega potenciala za vodenje z uspešnostjo vodenja. Fakulteta za upravo, Ljubljana, 2013.
    • Howieson Brian, Hodges Julie: Public and Third Sector Leadership, Experience Speaks. Emerald Group Publishing Limited, 2014.
    • Northouse, Peter, G.: Leadership theory and practice. Sage Publications, Thousand Oaks, 2003.
    • Brezovšek Marjan, Kukovič Simona: Javno vodenje: sodobni Izzivi. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, 2014.

    4. Predvideni študijski rezultati

    Študent razume posebnosti vodenja v javni upravi. Prepoznava različne koncepte vodenja ter kriterije in dejavnike uspešnega vodenja. Razume vlogo in položaj vodij v javni upravi. Uspešnost vodenja poveže s kompetentnostjo in razvojem vodij.

    5. Metode poučevanja in učenja

    • predavanje
    • vaje
    • seminarsko delo
    • skupinska predstavitev
    • študija primera
    • e-učenje

    6. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

    • Aktivno sodelovanje (predavanja, e-učenje, forum,..) 30%
    • Zagovor seminarskega dela (seminarska naloga, projektno delo) 30%
    • Pisni ali ustni izpit 40%

    Pri oblikovanju ocene predmeta se upoštevajo rezultati tistih delnih obveznosti, ki jih študent pridobil do roka za katerega je razpisana časovna obveznost (pisni ali ustni izpit).