533 Projektni management v javni upravi

533 Projektni management v javni upravi

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: strokovni izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Seminarji: 8
  • Individualno delo: 187
  • Nosilec: dr. Jože Benčina

1. Namen predmeta

Cilji:

Študent

  • pozna ključne dejavnike uspešnosti projektnega managementa in posebnosti pri vodenju projektov v javnem sektorju,
  • pripravi načrt projekta s poudarkom na opredelitvi ciljev
  • oblikuje organizacijo projekta, pri čemer upošteva posebnosti javnega sektorja - interes deležnikov in usmeritve za optimizacijo projektnega tima,
  • analizira potek projekta s poudarkom na razmerju med interesom deležnikov, upravljanjem (projektni svet) in izvajanjem,
  • na osnovi analize poteka projekta, predlaga oziroma sprejema odločitve o ukrepih za odpravo ovir in neskladnosti,
  • načrtuje in izpelje usklajevanje interesov med deležniki investicijskega projekta s ciljem doseganja konsenza.

Kompetence:

Študent je usposobljen za:

  • pripravo projektne dokumentacije in vodenje projektov za proračunsko financirane projekte in projekte financirane s sredstvi EU,
  • načrtovanje in vodenje projektov ob upoštevanju tveganj pri projektnem vodenju,
  • določanje optimalnega projektnega tima iz dane skupine sodelavcev,
  • pripravo in izvedbo usklajevanja interesov med deležniki investicijskega projekta.

2. Vsebina predmeta

  • Projekt, projektna organizacija, projektni management
  • Faze projekta
  • Modeliranje projekta
  • Opredeljevanje projektnih ciljev
  • Optimizacije vodenja projektnov
  • Rangiranje projektov
  • Management projekta v pogojih tveganja
  • Optimiranje sestave projektnega tima
  • Controlling projekta
  • Analiza uspešnosti projekta
  • Metodologija vodenja projektov financiranih iz proračunskih sredstev
  • Posebni primeri projektov

3. Študijska literatura

  • HAUC, Anton (2002). Projektni management. GV Založba, Ljubljana.
  • KENDRICK, Tom (2003). Identifying and Managing Project Risk. AMACOM, New York.
  • NEWELL, Michael W. (2002): Project Management Professional. AMACOM, New York.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • poznajo pomen vrednotenja projektov in znajo  metode vrednotenja elementov projekta učinkovito uporabiti
  • razumejo posebnosti upravljanja projektov v javnem sektorju in so zmožni načrtovati in izpeljati usklajevanje interesov med deležniki,
  • so sposobni opredeliti in analizirati in prioritetni vrstni red projektov,
  • so zmožni oceniti tveganja in pri doseganju projektnih ciljev in izbrati ukrepe za minimizacijo tveganj,
  • so zmožni prevzeti upravljalsko ali managersko vlogo v investicijskem projektu,
  • znajo presoditi smiselnost rezultatov in interpretirati vpliv spreminjanja elementov projektnega načrta in izvedbe na rezultate izračunov.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • seminarska naloga
  • e-učenje
  • individualne konzultacije

6. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

  • pisni in/ali ustni izpit 20%
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali
  • zagovor dela 80%