522 Metode raziskovanja v upravi

522 Metode raziskovanja v upravi

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava 2. stopnja
  • 1. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 20
  • Seminarji: 10
  • Individualno delo: 180
  • Nosilec: dr. Jože Benčina

1. Namen predmeta

Cilji:

  • prepozna in opredeli problem, postavi raziskovalna vprašanja in ali trditve in opredeli raziskovalne hipoteze,
  • pripravi načrt raziskave in načrt raziskovalnega projekta,
    s primernimi metodami
  • pridobi in analizira informacije te pri tem uporabi ustrezne metode kot sta analiza vsebin in komparacija,
  • analizira in dokaže lastnosti pojavov z ustreznimi metodami
  • izbere in uporabi primerne metode za preverjanje hipotez,
  • rezultate raziskave kritično obravnava in jih sooči z rezultati predhodnih raziskav in konkretno situacijo v javnem sektorju
    upoštevajoč problemski in raziskovalni okvir oblikuje celovito raziskovalno poročilo,
  • poročilo o rezultatih raziskave oblikuje v znanstveni članek.

Kompetence:

Študent je usposobljen za:

  • načrtovanje raziskave in raziskovalnega projekta z vsemi potrebni elementi,
  • oblikovanje problemskega pristopa in utemeljitev nameravanega raziskovalnega dela, umeščanje raziskovalnega dela v predhodno raziskovalno okolje na osnovi študija literature in virov,
    postavljanje raziskovalnih vprašanj, derivacijo trditev in hipotez ter njihovo preverjanje,
  • komentiranje in vsebinsko interpretacija rezultatov raziskave
    poročanje o rezultatih v obliki raziskovalnega poročila, znanstvenega prispevka in magistrske naloge.

2. Vsebina predmeta

  • Splošno o raziskovanju v upravi
  • Pregled raziskovalnih pristopov in osnovnih znanstveno-raziskovalnih metod
  • Podatkovni viri: opredelitve in citiranje
  • Anketno raziskovanje in druge metode oblikovanja primarnih podatkovnih virov 
  • Statistične metode pri sekundarnih podatkovnih virih
  • Opredelitev raziskovalnega procesa
  • Priprava predloga in načrta raziskave- projektni pristop
  • Utemeljitev raziskave, umestitev v predhodno raziskovalno okolje in utemeljitev vrednosti za deležnike
  • Izvedba razsikave: zbiranje, urejanje in obdelava podatkov
  • Preverjanje hipotez
  • Komentiranje in interpretacija rezultatov raziskave
  • Oblikovanje raziskovalnih poročil in objav

3. Študijska literatura

  • COOMBS, Hugh Malcolm, JENKINS, David Ellis (2002).Public sector financial management, 3. Izdaja (poglavja 4, 7-9). Chapman&HALL, London.
  • KENDRICK, Tom (2003).Identifying and Managing Project Risk.AMACOM, New York. 
  • LUCEY, Terry (1997). Quantitative Techniques, Letts Educational.Aldine Place, London. 4.
  • SAGADIN, Janez (1977). Poglavja iz metodologije pedagoškega raziskovanja. I. del. Znanstveni inštitut Pedagoške fakultete, Ljubljana.
  • OŠ, Niko ., HAFNER-FINK , Mitja (1998).Metode družboslovnega raziskovanja. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • razumejo pomembno vlogo študija virov kot osnove za pripravo anketne raziskave,
  • so zmožni pripraviti načrt manjše empirične raziskave in opredeliti namen ter faze izvedbe in izpeljati raziskovalni projekt ter interpretirati dobljene rezultate,
  • presoditi ustreznost poteka raziskave in uporabljenih metod v zvezi z relevantnostjo rezultatov,
  • pripraviti raziskovalne rezultate v obliki, ki omogoča razumevanje in preverjanje rezultatov raziskave, in so sprejemljivi za objave v relevantnih publikacijah,
  • razumejo proces vodenja raziskovalnega projekta in tima ter pomen koordinacije med projekti in med timi,
  • so zmožni uspešno sodelovati v procesu timskega dela, ki je potrebno pri izvajanju kompleksnih raziskovalnih in razvojnih projektov, ter ovrednotiti timski proces dela.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • seminar
  • raziskava
  • projektno delo
  • seminarsko delo
  • skupinska predstavitev
  • e-učenje

6. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

  • pisni in/ali ustni izpit 20%
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela 80%