776 Davčni sistem in EU

776 Davčni sistem in EU

  • Študijski program in stopnja: magistrski študijski program Uprava 2. stopnja
  • 2. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: strokovni izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Seminarji: 8
  • Individualno delo: 187
  • Nosilec: dr. Maja Klun

1. Namen predmeta

Cilji:

Študent:

  • Ovrednoti delovanje davčnega sistema v okvirih Evropske unije
  • Presodi suverenost držav pri izvajanju davčne politike
  • Preveri harmonizacijo davkov v EU
  • Problematizira in analizira vpliv odločitev evropskega sodišča na davčno politiko držav članic ter
  • Utemelji ukrepe proti davčnim utajam in škodljivi davčni konkurenci.  

Kompetence:

  • sposobnost razumevanja kompleksnejših vprašanj, problemov in vsebin davčnega sistema v okvirih EU
  • sposobnost kreativnega razmišljanja in apliciranja novih spoznanj
  • presojanje različnih ureditev davčnega sistema v EU in svetu
  • sposobnost analize, sinteze in evalvacije davčne politike v primerjavi s tujino
  • razumevanje in presojanje razlik davčnih ureditev v svetu,
  • sposobnost odločanja

2. Vsebina predmeta

  • Organizacija in naloge davčne uprave v okviru sodelovanja z EU
  • Davčna politika EU v povezavi s prostim pretokom blaga, storitev in kapitala
  • Smernice in harmonizacija davčnih obveznosti v EU
  • Davčni nadzor in EU
  • Ukrepi zoper škodljivo davčno konkurenco v EU

3. Študijska literatura

  • Devereux, M. P. (Ed.) (1996). The Economics of Tax Policy. New York, Oxford University Press.
  • European Tax and Customs Union (2010). Strategija razvoja davčne politike. Dostopno na URL=>http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/about/welcome/index_en.htm<
  • OECD (2010). Tax issues; Dostopno na: URL:http://www.oecd.org/topic/0,3699,en_2649_37427_1_1_1_1_37427,00.html

4. Predvideni študijski rezultati

  • Študent bo zmožen razumeti in presojati novosti na področju davčnega sistema v okvirih EU.
  • Študent bo znal interpretirati odločitve evropskega sodišča v davčnih zadevah.
  • Študent bo sposoben zbrati in interpretirati  ustrezne podatke, ki so potrebni za oblikovanje presoj, vključno z razmislekom o tem kako zadeve izboljšati ali nadgraditi.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • seminar
  • projektno delo
  • seminarska naloga
  • študija primera

6. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

  • ustni izpit 50%
  • seminarsko delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) 50%