522 Metode raziskovanja v upravi

522 Metode raziskovanja v upravi

  • Vrsta programa: magistrski študijski program Uprava
  • 2. stopnja
  • 1. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: obvezni
  • Število ur:40
  • Nosilec: dr. Srečko Devjak

1. Namen predmeta

Namen predmeta je seznaniti študente s področjem vrednotenja pojavov v upravi. Študentje spoznajo pomembnejše sodobne metode znanstvenega raziskovanja v javni upravi. Vsebina predmeta je sestavljena tako, da študente seznani s pristopi analiziranja obstoječega načina delovanja kot vrednotenje ustreznosti načrtovanega delovanja ali razvoja pojavov. Vključene bodo vsebine, ki so uporabne tako v procesu analiziranja množičnega izvajanja storitev kot pri vrednotenju projektov.

2. Povezanost programa z drugimi programi

Predmet je metodološki in je osnova za opravljanje empiričnih kvalitativnih in kvantitativnih raziskav ter raziskovalnih ali razvojnih projektov. Kot tak je povezan s vsemi predmeti, in obveznostmi študentov, kjer se bodo te vrste aktivnosti izvajale.

3. Vsebina predmeta

  • Opredelitev področja , kvalitativne in kvantitativne raziskave
  • Statistične metode pri raziskavah v upravi:
  • Empirične raziskave
  • Analize projektov:
  • Metode Cost - benefit analiza:
  • Druge metode za analize v upravi glede na interes slušateljev

4. Kratka vsebina predmeta v angleškem jeziku

  • Definition of the Area, Qualitative and Quantitative Research
  • Statistical Research Methods in Administration
  • Empirical Methods
  • Project Analyses
  • Cost-Benefit Analysis Methods
  • Other Analysis Methods in Administration

5. Študijska literatura in viri

a) obvezna literatura in viri

  • Coombs, H., M.: Public Sector Financial Management, Chapman&Hall, London, 1994.
  • Kendrick T.: Identifying and Managing Project Risk, AMACOM, New York, 2003
  • Lucey, T.: Quantitative Techniques, Letts Educational, Aldine Place, London, 1997
  • Sagadin, J. Poglavja iz metodologije pedagoškega raziskovanja. I. del. Ljubljana, 1977.
  • Toš,N., Hafner-Fink,M.: Metode družboslovnega raziskovanja, FDV Ljubljana, 1998.

b) dodatna literatura in viri

  • Cook, S.: Practical Benchmarking. Kogan Page, London,1995.
  • Devjak, S.: Kvantitativne metode za analize v upravi. 1. ponatis. Ljubljana: Visoka upravna šola, 2002.
  • Dimovski, V., Penger, S., Škerlavaj, M.: Metode raziskovalnega dela, I.del., Ekonomska fakulteta, Ljubljana, 2002.
  • Newell M. W.: Project Management Professional, AMACOM, New York, 2002.
  • Dodatna literatura bo podana vsako leto sproti, na predavanji in seminarjih.

6. Obveznost študentov

Študentje izdelajo in predstavijo empirično raziskavo v katero vključijo uporabo primernih kvantitativnih metod.

7. Metode učenja in poučevanja

Predavanja:

  • osnovne značilnosti in strukture kvantitativnih in kvalitativnih raziskavah, splošne metode raziskovalnega dela, ankete
  • statistične metode pri raziskavah: vzorčenje (ocenjevanje parametrov in preizkušanje hipotez), korelacijske analize, napovedovanje razvoja pojavov,
  • empirične raziskave: hipoteza, načrt, ocenjevalna lestvica, izvedba, analiza in interpretacija in predlogi
  • projektni pristop pri razvojno raziskovalnih projektih: cilji, model, organizacija, controlling
  • model cost benefit analize in optimiranje rezultatov projekta ali programa projektov

Seminar:

  • oblikovanje raziskovalnih vprašanj,
  • oblikovanje načrtov raziskave,
  • organiziranje in vodenje projektnega dela (projekt, cilji, tim,..)
  • Raziskave: primeri izdelave različnih raziskav, delo v skupinah ter predstavitve primerov raziskav in diskusija. Evalviranje projektnega pristopa.

8. Splošne in predmetno specifične kompetence

Študent:

  • spozna osnovne metode kvalitativnih in kvantitativnih raziskav,
  • pripravi program manjše empirične raziskave in opredeli namen ter faze izvedbe,
  • določi in uporablja raziskovalne metode, definira raziskovalna vprašanja, določa potek raziskave, jo izvedbe in interpretira dobljene rezultate,
  • je sposoben izvesti presojo ustreznosti poteka raziskave in uporabljenih metod v zvezi z relevantnostjo rezultatov,
  • oblikuje in objava raziskovalne rezultate v obliki, ki omogoča razumevanje in preverjanje rezultatov raziskave, in so sprejemljivi za objave v relevantnih publikacijah
  • osvoji osnove raziskovalnega dela, potrebne za pridobivanje in izvajanje raziskav v javnem sektorju,
  • osvoji osnove vodenja raziskovalnega projekta in tima, koordinacije med projekti in med timi,
  • uspešno sodeluje v procesu timskega dela, ki je potrebno pri izvajanju kompleksnih raziskovalnih in razvojnih projektov, ter ovrednoti timski proces dela.

 

9. Oblike preverjanja znanja

Empirična raziskava v obliki seminarske naloge z ustnim zagovorom, ustni izpit.