631 Vodenje projektov

631 Vodenje projektov

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. letnik
  • 8 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 60
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 30
  • Samostojno delo: 120
  • Nosilec: dr. Jože Benčina in dr. Aleksander Aristovnik

 

1. Cilji in kompetence

Študent

  • pozna pomen ekonomskega vrednotenja projektov in izbere ter uporabi ustrezne metode za vrednotenje investicijskih projektov,
  • analizira projekt in ga s pomočjo metode mrežnega planiranja razstavi na faze in naloge ter poveže v mrežni model,
  • vzpostavi preprosto projektno organizacijo z vodjem projekta in projektno skupino ter razdeli naloge tako, da se projekt izvrši v čim krajšem času,
  • pripravi načrt projekta in poroča o njegovem poteku,
  • analizira potek projekta s poudarkom na obvladovanju kakovosti,
  • poroča o rezultatih projekta ter o prispevku članov projektne skupine k rezultatom projekta.

Študent je usposobljen za:

  • obvladovanje osnovnih parametrov vodenja projektov in doseganja projektnih ciljev z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
  • samostojno načrtovanje in izvajanje reševanja konkretnih problemov z uporabo pristopa študije primera,
  • vrednotenje projekta in rezultatov projekta,
  • uporabo elementov PRINCE metodologije v javnem sektorju,
  • koherentno obvladanje temeljnega znanja, povezovanje in uporabo znanja na drugih področjih in aplikacije - ekonomika javnega sektorja, zagotavljanje kakovosti v javnem sektorju, načrtovanje razvoja na različnih področjih javnega sektorja, priprava in vodenje investicijskih projektov.

2. Vsebina predmeta

  • Osnovni pojmi in definicije
  • Osnove gospodarske matematike
  • Cost-benefit analiza
  • Opredelitev in izbor projekta
  • Metode vodenja projekta
  • Mrežni program
  • Vrednotenje uspešnosti projektov
  • Spremljanje izvajanja projektov
  • PRINCE metodologija
  • Vodenje projektov v javnem sektorju
  • Projektni pristop pri izvajanju študijske prakse
  • Navodila za predstavitve projektov

3. Temeljna literatura in viri

  • STARE, Aljaž (2012). Projektni management: teorija in praksa. Ljubljana: Agencja Poti, 340 str.
  • DEVJAK, Srečko (2004). Kvantitativne metode za analize v upravi. 2. Ponatis (4. poglavje). Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • HAUC Anton (2002).Projektni management. GV Založba, Ljubljana
  • LUCEY, Terry (2002). Quantitative Techniques, 6.  izdaja (poglavja 22 do 29).ACCA, London .
  • KERZNER, Harold (2004).  Advanced Project Management, 2. izdaja. John Wiley & Sons, New Jersey.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • razumejo osnovne vsebine projektnega vodenja:cilji, model, projektna organizacija, planiranje in spremljanje izvajanja projekta,
  • so zmožni uporabiti model projekta pri optimiranju doseganja projektnih ciljev,
  • znajo presoditi smiselnost rezultatov in interpretirati vpliv spreminjanja elementov projektnega načrta in izvedbe na rezultate izračunov,
  • razume metodologijo projektnega vodenja PRINCE2,
  • so zmožni transparentnega prikazovanja projektov, ciljev in pogojev njihovega doseganja uporabnikom.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • vaje
  • seminar paper
  • e-učenje

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (80 %)
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela (20 %)