623 Osnove ekonomije

623 Osnove ekonomije

  • Vrsta programa: visokošolski strokovni študijski program Uprava
  • 1. stopnja
  • 1. letnik
  • 7 ECTS
  • Tip predmeta: obvezni
  • Število ur: 75
  • Nosilec: dr. Aleksander Aristovnik

 

1. Namen predmeta

Cilji:

  • seznaniti študente z osnovnimi ekonomskimi problemi in načini njihovega reševanja.
  • pojasniti praktično uporabnosti temeljnih spoznanj mikroekonomske teorije tržnih struktur in regulacije v razvitih državah in v slovenskih razmerah.
  • seznaniti študente z osnovnimi ekonomskimi problemi z narodnogospodarskega vidika

Kompetence:

  • študentje pridobijo splošno in pregledno znanje o temeljih gospodarjenja v gospodarskem procesu, proizvodnji, delitvi, menjavi in potrošnji
  • razumejo ekonomske probleme družbe, posameznika, z blagovnim gospodarstvom, teorijo produkcije, vlogo države, razdelitvijo ustvarjenega dogodka ter ekonomskimi problemi sodobnih gospodarstev.
  • znajo analizi primere iz prakse
  • sposobni so uporabljati in prenašati ta znanja na sodelavce ter načrtovati in izvajati lastna poglobljena raziskovanja

2. Vsebina predmeta

  • Ekonomska znanost
  • Ekonomski problem družbe in posameznika
  • Tržni mehanizem (povpraševanje in ponudba)
  • Monopol in oligopol
  • Modeli tržne strukture v praksi in podjetništvo
  • Makroekonomija
  • Bruto domači proizvod
  • Zaposlenost in inflacija
  • Zunanjetrgovinska politika
  • Tečajna politika in plačilna bilanca
  • Denarna politika
  • Fiskalna politika

3. Študijska literatura

  • Stanka Setnikar-Cankar, Nevenka Hrovatin: Temelji ekonomije, FU, Ljubljana, 2007, 304 str.
  • Aristovnik Aleksander et al.: Temelji ekonomije - vprašanja in primeri z rešitvami, FU, Ljubljana, 2007, 175 str.
  • Samuelson P.A., Nordhaus W.D.: Economics. McGraw-Hill, New York, 2005, izbrana poglavja 100 str.

4. Obveznosti študenta

Pogoj za opravljanje študijskih obveznosti je vsaj 2/3 udeležba na predavanjih/vajah ter aktivno sodelovanje pri vajah (predstavitev izbrane tematike oz. problemske naloge).

5. Oblika preverjanja in ocenjevanja znanja

Študenti lahko pišejo kolokvij, ki se pri 60 % uspešnosti upošteva pri končni oceni. Izpit je v pisni obliki in po potrebi tudi ustno.