1647 Družbeni mediji in vključevanje deležnikov

1647 Družbeni mediji in vključevanje deležnikov

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Tina Jukić in dr. Iztok Rakar

 

1. Cilji in kompetence

Cilji
Študent:

  • se seznani s pravnimi vidiki vključevanja deležnikov
  • razume vključevanje deležnikov v kontekstu reform javne uprave in upravnih tradicij
  • je usposobljen za oblikovanje okvira za vključitev deležnikov
  • razume potencial uporabe družbenih medijev za vključevanje deležnikov
  • pozna koristi in ovire pri uporabi družbenih medijev za vključevanje deležnikov
  • pozna ključne elemente strategije uporabe družbenih medijev za vključevanje deležnikov

Kompetence:

  • usposobljenost za oblikovanje okvira za vključitev deležnikov v delo javne uprave
  • sposobnost reševanja enostavnejših pravnih dilem pri določanju okvira za vključevanje deležnikov
  • razumevanje ovir, ki jih pri reformi delovanja uprave predstavlja upravna tradicija
  • razumevanje pomembnosti uporabe sodobnih tehnologij pri vključevanju deležnikov
  • sposobnost izbire ustreznih orodij družbenih medijev za vključevanje deležnikov (glede na cilj in tip deležnikov)
  • usposobljenost za strateški pristop k uporabi družbenih medijev za vključevanje deležnikov

2. Vsebina predmeta

  • Vključevanje deležnikov kot del upravnih reform
  • Vključevanje deležnikov in upravna tradicija
  • Pravni vidiki vključevanja deležnikov
  • Postavitev okvira za vključevanje deležnikov
  • Ovrednotenje stanja na področju vključevanja deležnikov
  • O družbenih medijih
  • Potenciali družbenih medijev v kontekstu vključevanja deležnikov
  • Uporaba družbenih medijev za vključevanje deležnikov: stanje v organizacijah javne uprave v Sloveniji in tujini
  • Prednosti in ovire pri uporabi družbenih medijev za vključevanje deležnikov
  • Identifikacija primernih orodij družbenih medijev za vključevanje deležnikov
  • Orodja družbenih medijev za komunikacijo z deležniki in analitiko podatkov
  • Razvoj strategije uporabe družbenih medijev v javni upravi

3. Temeljna literatura in viri

  • Mergel, I. (2012). Social Media in the Public Sector: A Guide to Participation, Collaboration and Transparency in The Networked World. San Francisco: Josey-Bass.
  • Karakiza, M. (2015). The Impact of Social Media in the Public Sector. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Let. 175, str. 384 – 392.
  • Zakaria, Z. (2012). Stakeholder Engagement: Process, Challenges & Motivations. LAP LAMBERT Academic Publishing.
  • Bherer, L., Gauthier, M., Simard, L. (eds.) (2017). The Professionalization of Public Participation. Routledge.
  • Hammerschmid, G., Walle, S. Van de, Andrews, R., Bezes, P. (eds.) (2016). Public Administration Reforms in Europe: The View from the Top. Cheltenham, Northampton: Edward Elgar Publishing.
  • Vsebine v e-učilnici. / Content in e-the learning environment (Moodle).

4. Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • Študent bo znal oblikovati konkreten okvir za vključevanje deležnikov v delo javne uprave.
  • Znal bo rešiti enostavnejše pravne dileme glede vključevanja deležnikov v delo javne uprave.
  • Znal bo prepoznati ovire za vključevanje deležnikov, ki jih postavlja upravna tradicija.
  • Znal bo izbrati ustrezno/a orodje/a družbenih medijev za vključevanje deležnikov v zadeve javnega pomena.
  • Znal bo kritično ovrednotiti stanje na tem področju v okolju slovenske javne uprave.
  • Znal bo identificirati ključne elemente strategije uporabe družbenih medijev v organizacijah javne uprave z namenom vključevanja deležnikov.

5. Metode poučevanja in učenja

  • priprava študenta na predavanja
  • predavanje
  • seminarska naloga

6. Načini ocenjevanja

  • Pisni izpit (60 %)
  • Seminarska naloga s predstavitvijo (40 %)

Seminarska naloga mora biti oddana pred izpitom.