0852 Načrtovanje razvoja in presoja učinkov javnih politik

0852 Načrtovanje razvoja in presoja učinkov javnih politik

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Stanka Setnikar Cankar, dr. Mitja Durnik

  

1. Cilji in kompetence

Cilji:

  • kritično razmišljanje in analitično reševanje kompleksnejših problemov s področja razvojnih politik
  • razumevanje pomena javne uprave v načrtovanju razvojnih javnih politik
  • pridobitev širokega nabora znanj za načrtovanje prihodnjega razvoja v skupnosti ali na nivoju države

Kompetence:

  • uporaba pridobljenih znanj za reševanje praktičnih problemov v skupnosti
  • razumevanje različnosti med konvencionalnimi pristopi za reševanje gospodarskih vprašanj ter pristopi, ki se uporabljajo za revitalizacijo manj razvitih skupnosti
  • razumevanje in uporaba naprednejših metod in tehnik analize politik in pristopov k razvoju

2. Vsebina predmeta

  • Konvencionalni pristopi k razvojnim politikam
  • Heterodoksni odgovor
  • Naloge javne uprave v razvojnih politikah
  • Štiri generacije vrednotenja javnih politik
  • Modeli vrednotenja javnih politik
  • Metodološki pristopi k vrednotenju javnih politik
  • (Ne)uspešnost kombiniranih metod?
  • Alternativni modeli razvoja
  • Model »CED« v Kanadi
  • Sodobna država v času krize: Primer Covid- 19
  • Vrednotenje zdravstvenih politik
  • Sodobne migracije

3. Temeljna literatura in viri

  • Vintar, M, Aristovnik, A., Todorovski., L. (Ured.). (2013). Sodobni pristopi, metrike in kazalniki za spremljanje in vrednotenje javnih politik. Ljubljana: Fakulteta za upravo, str. 43-62 (20 strani).
  • Cankar, F., Setnikar-Cankar, S., Deutsch, T.(2015). Razvoj družbe in nove prakse učenja. V: CANKAR, F. (Ured.), DEUTSCH, T. (Ured.). Mladi, šola in izzivi prihodnosti: razvoj ustvarjalnosti in inovativnosti kot sestavin podjetniške naravnanosti in spretnosti v osnovni šoli. (1. izd.). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, str. 9-26 (14 strani).
  • Mrak, M., Bauchmueller, R. & McClure, P. (2013). Fiscal Impact Assessment of Structural Reforms, Case Studies on South East Europe, Center of Excellence in Finance. Ljubljana, str. 177-204 (27 strani).
  • Nagel., S.S. 2018. Public Policy Evaluation: Making Super-Optimum Decisions. Routledge (361 strani)  (cca 100 strani).
  • Lodge, M, Page, E.C., Balla, S.J. (Eds.). (2015). The Oxford Handbook of Classics in Public Policy and Administration. Oxford: Oxford University Press (672 strani) (cca 150 strani).

4. Predvideni študijski rezultati

  • znanje in razumevanje: študentje bodo spoznali sodobne trende v načrtovanju razvoja družbe in vpliv različnih politik za dosego začrtane strategije in ciljev;
  • s pomočjo študija primerov bodo lahko osvojili poznavanje posebnosti področij in primerjali izkušnje v Sloveniji in tujini;
  • sposobnost odločanja na podlagi podatkov in vsebine;
  • zmožnost svetovanja na podlagi podatkov in vsebine.
  • Študenti bodo širše razumeli politične in upravne procese

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • e-učenje
  • uporaba elektronsko-komunikacijskih orodij za praktično reševanje problemov
  • ekskurzije (obisk institucij na ravni)
  • seminarska naloga
  • skupinska predstavitev
  • problemsko orientiran študij

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • pisni ali ustni izpit (50 %)
  • naloge in aktivno sodelovanje (20 %)
  • seminarska naloga (30 %)