0852 Načrtovanje razvoja in presoja učinkov javnih politik

0852 Načrtovanje razvoja in presoja učinkov javnih politik

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Stanka Setnikar Cankar, dr. Mitja Durnik

  

1. Cilji in kompetence

Cilji:

  • kritično razmišljanje in analitično reševanje kompleksnejših problemov s področja razvojnih politik
  • razumevanje pomena javne uprave v načrtovanju razvojnih javnih politik
  • pridobitev širokega nabora znanj za načrtovanje prihodnjega razvoja v skupnosti ali na nivoju države

Kompetence:

  • uporaba pridobljenih znanj za reševanje praktičnih problemov v skupnosti
  • razumevanje različnosti med konvencionalnimi pristopi za reševanje gospodarskih vprašanj ter pristopi, ki se uporabljajo za revitalizacijo manj razvitih skupnosti
  • razumevanje in uporaba naprednejših metod in tehnik analize politik in pristopov k razvoju

2. Vsebina predmeta

  • Konvencionalni pristopi k razvojnim politikam
  • Heterodoksni odgovor
  • Naloge javne uprave v razvojnih politikah
  • Štiri generacije vrednotenja javnih politik
  • Modeli vrednotenja javnih politik
  • Metodološki pristopi k vrednotenju javnih politik
  • (Ne)uspešnost kombiniranih metod?
  • Alternativni modeli razvoja
  • Model »CED« v Kanadi
  • Socialna ekonomija v Quebecu
  • Baskovski čudež: »Mondragon«
  • Možnost uveljavljanja alternativne razvojne politike v Sloveniji

3. Temeljna literatura in viri

  • Downing, R.. (2012). Canadian Public Policy and Social Economy. Victoria, B.C. : Univeristy of Victoria (str. 111-155) (44 strani).
  • Demoustier, D., Chaves, R. (2013). The Emergence of the Social Economy in Public Policies : An International Analysis, Bruxelles: Peter Lang AG (str. 57-73) (16 strani).
  • Vintar, M, Aristovnik, A., Todorovski., L. (ur.). (2013). Sodobni pristopi, metrike in kazalniki za spremljanje in vrednotenje javnih politik. Ljubljana: Fakulteta za upravo (str. 43-62) (20 strani).
  • Kustec, Lipicer S.. (2009). Vrednotenje javnih politik, Ljubljana: Fakulteta za družbene vede (115-154) (182 strani).
  • Cankar, F., Setnikar-Cankar, S., Deutsch, T..(2015). Razvoj družbe in nove prakse učenja. V: CANKAR, Franc (ur.), DEUTSCH, Tomi (ur.). Mladi, šola in izzivi prihodnosti : razvoj ustvarjalnosti in inovativnosti kot sestavin podjetniške naravnanosti in spretnosti v osnovni šoli. 1. izd. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, str. 9-26 (14 strani).
  • Mrak, M., Bauchmueller, R. & McClure, P. (2013). Fiscal Impact Assessment of Structural Reforms, Case Studies on South East Europe, Center of Excellence in Finance, Ljubljana (str. 177-204) (27 strani).

4. Predvideni študijski rezultati

  • znanje in razumevanje: študentje bodo spoznali sodobne trende v načrtovanju razvoja družbe in vpliv različnih politik za dosego začrtane strategije in ciljev;
  • s pomočjo študija primerov bodo lahko osvojili poznavanje posebnosti področij in primerjali izkušnje v Sloveniji in tujini;
  • sposobnost odločanja na podlagi podatkov in vsebine;
  • zmožnost svetovanja na podlagi podatkov in vsebine.
  • Študenti bodo širše razumeli politične in upravne procese

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • vaje
  • e-učenje
  • uporaba elektronsko-komunikacijskih orodij za praktično reševanje problemov
  • ekskurzije (obisk institucij na ravni)
  • seminarska naloga
  • skupinska predstavitev
  • problemsko orientiran študij

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • pisni izpit (50 %)
  • naloge in aktivno sodelovanje (20 %)
  • seminarska naloga (30 %)