0844 Alternativni pristopi k razumevanju javne uprave

0844 Alternativni pristopi k razumevanju javne uprave

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Mitja Durnik

  

1. Cilji in kompetence

Cilji:

  • poglobljeno razumevanje vsebin in kombiniranje znanj s področja analize politik in javne uprave z drugimi znanstvenimi disciplinami,
  • pridobitev širšega nabora znanj, ki študentom omogočajo prednosti pri zaposlitvi in profesionalni karieri v javni upravi in širše,
  • dvig kakovosti dela s posamezniki in skupinami,

Kompetence:

  • sposobnost analitičnega in povezovalnega mišljenja na polju večdisciplinarnosti,
  • sposobnost kritične presoje in reševanja problemov, posebej v odnosu z ranljivimi skupinami,
  • sposobnost samorefleksije in etičnega ravnanja pri reševanju kompleksnih družbenih problemov in globlje razumevanje vsakdanjih težav klientov v upravnih zadevah.

2. Vsebina predmeta

  • Spreminjajoča se narava delovanja javne uprave
  • Oddaljevanje od predvidljivih modelov: »Javne politike niso le merljiva kategorija«
  • Javna uprava kot organizem
  • Lasswellovo izhodišče: patologija, psihoanaliza in javnopolitična znanost
  • Osnovne interpretativne analize: jezik, politična psihologija, interpretacija
  • Kritična analiza diskurza KDA
  • Jezik in nezavedno: prispevek analitične psihologije
  • Analiza diskurza v organizacijah javne uprave
  • Teorija metafore in analiza diskurza
  • Politični/javno-upravni arhetipi
  • Kako razmeti osebnostne komplekse zaposlenih v javni upravi?
  • Pojav kulturnih kompleksov v javni upravi

3. Temeljna literatura in viri

  • Alschuler, L. R. (2009). The politics of complexes. Psychotherapy & Politics International, vol. 7 issue 2, 108-121 (13 str.).
  • Freire, P. (2000). Pedagogy of the Oppressed. New York & London: Continuum (126-195) (69 str.).
  • Jun, Jong S., (2006). The Social Construction of Public Administration, Albany: State University of New York Press (1-42) (42 str.).
  • Kugler, P. (2003). The Alchemy of Discourse: Image, Sound and Psyche, Daimon Verlag (21-40) (19 str.).
  • Samuels, A. (2004). The Political Psyche, Taylor & Francis (1-98) (98 str.).
  • Yanow, D. &  Schwartz-Shea, P. (2014). Interpretation and Method: Empirical Research Methods and the Interpretive Turn, Armonk: M.E. Sharp (1-50).

4. Predvideni študijski rezultati

  • Študenti bodo širše razumeli politične in upravne procese.
  • Nekonvencionalni pristopi omogočajo večplastno delovanje in soočanje s profesionalnimi problemi pri delu z različnimi družbenimi skupinami, ki potrebujejo drugačno razumevanje in pristope zaradi njihovega specifičnega položaja v družbi.
  • Zmožnost večdisciplinarne analize
  • kombiniranje metodoloških in teoretskih pristopov za namen analize.
  • Znožnost kombiniranja metodoloških in teoretskih pristopov.
  • Razumevanje problematike sodobnih migracij.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja;
  • vaje;
  • e-učenje;
  • uporaba elektronsko-komunikacijskih orodij za praktično reševanje problemov;
  • seminarska naloga;
  • skupinska predstavitev;
  • problemsko orientiran študij

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • pisni izpit (50 %)
  • naloge in aktivno sodelovanje (20 %)
  • seminarska naloga (30 %)