0738 Osnove anketnega raziskovanja v upravi

0738 Osnove anketnega raziskovanja v upravi

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Jože Benčina

  

1. Cilji in kompetence

Študent:

  • opredeli problem, oblikuje raziskovalno vprašanje, pripravi in izpelje anketno raziskavo,
  • uporabi računalniško tehnologijo in statistična orodja za zbiranje, analizo in predstavitev rezultatov anketne raziskave;
  • preuči literaturo in zgradi raziskovalni konstrukt in vprašalnik;
  • postavi hipotezo in izbere ter uporabi primerno tehniko za preverjanje hipoteze,
  • prepozna informacije, ki se ne nanašajo na odločitev ali rešitev
  • primerja rezultatov opazovanj ali raziskavo s pričakovanimi, za namenom odkriti neskladnosti
  • rezultate anketne raziskave kritično obravnava in jih sooči s konkretno situacijo v javnem sektorju.

Kompetence

  • kritično presojanje okoliščin,  numeričnih podatkov, razumevanje odkritij, oblikovanje sklepov in reševanje problemov;
  • uporabo IT tehnologije in statističnih pripomočkov za izpeljavo statistične raziskave in oblikovanje poročil ter predstavitev;
  • zaznavanje napačnih in nepopolnih podatkov, ki jih je potrebno verificirati;
  • kritično vrednotenje pomena statističnih informacij in njihovega pomena za konkretne okoliščine
  • raziskovanje in prenosa spoznanj v prakso.

2. Vsebina predmeta

  • Kritičen vpogled v metodologijo anketnega raziskovanja
  • Anketno raziskovanje v javnem sektorju
  • Od konceptualnega modela do vprašalnika
  • Razvoj kakovostnega merilnega instrumenta
  • Implementacija vprašalnika
  • Metode vzorčenja in problem odzivnosti
  • Načrtovanje in izvedba anketne raziskave
  • Urejanje in preverjanje podatkov
  • Analiza podatkov, validacija merilnega instrumenta
  • Poročanje o rezultatih anketne raziskave
  • Predstavljanje rezultatov anketne raziskave za različne publike
  • Kritična refleksija rezultatov anketne raziskave in pošteno poročanje

3. Temeljna literatura in viri

  • FDV (2017). En klik Anketa, Priročniki. Fakulteta za družbene vede. URL: https://www.1ka.si/c/867/Prirocniki/?preid=789 .
  • LEEUW, Edith Desirée de, HOX, Jop, DILLMAN, Don (2008). International handbook of survey methodology. L. Erlbaum Associates, New York . 549 str.
  • BICKMAN, Leonard, ROG, Debra J. (2009). The SAGE handbook of applied social research methods. 2nd ed. SAGE, Los Angeles. 661 str.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • razumejo pomembno vlogo študija virov kot osnove za pripravo anketne raziskave;
  • razumejo odnos med konstruktom in zgradbo anketne raziskave

so zmožni

  • pripraviti in realizirati anketno raziskavo;
  • izbrati in uporabiti ustrezne statistične tehnike za analizo podatkov anketne raziskave;
  • interpretirati rezultate statistične analize z vsebinskim pomenom
  • so ozaveščeni o pomembnosti kritične refleksije rezultatov anketnih raziskav v smislu da razlikujejo le med statistično signifikantnimi vrednostmi parametrov.

5. Metode poučevanja in učenja

  • priprava študenta na predavanja
  • predavanje
  • priprava študenta na vaje
  • vaje
  • e-učenje
  • problemsko učenje
  • seminarska naloga ali projektno delo

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (60 %)
  • seminarska ali projektno delo in/ali ustna predstavitev dela (30 %)
  • naloge in aktivno sodelovanje (10 %)