0737 Organizacijsko vedenje

0737 Organizacijsko vedenje

  • Študijski program in stopnja: visokošolski strokovni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 30
  • Druge oblike študija: 90
  • Samostojno delo: 60
  • Nosilec: dr. Tatjana Kozjek

  

1. Cilji in kompetence

Cilji
Študent:

  • Pozna in razume značilnosti organizacijskega vedenja v organizaciji,
  • primerja vpliv različnih razmerij na delovanje organizacije,
  • uporabi različne načine oblikovanja odnosov v  organizaciji,
  • razčleni in rešuje problematične situacije,
  • poišče in uporabi primerne elemente poslovne komunikacije.

Kompetence

  • razumevanje vloge posameznika in organizacije na področju organizacijskega vedenja,
  • sposobnost analitičnega mišljenja na področju organizacijskega vedenja,
  • sposobnost povezovanja različnih vsebin s področja organizacijskega vedenja,
  • sposobnost uporabe veščin sodelovanja s sodelavci in strankami,
  • obvladovanje osnov komuniciranja in javnega nastopanja.

2. Vsebina predmeta

  • Pojmovne opredelitve organizacijskega vedenja, posameznika in organizacije
  • Neformalna organizacija kot način organizacijskega vedenja
  • Skupinsko in timsko delo
  • Motiviranje
  • Organizacijska kultura in organizacijska klima
  • Vpliv menedžerjev in vodij na organizacijsko vedenje
  • Konflikti v organizaciji
  • Etika in morala
  • Stres
  • Odločanje in vedenje
  • Pogajanja
  • Komuniciranje in osnove govorništva

3. Temeljna literatura in viri

  • Ivanko, Š. (2007). Organizacijsko vedenje. Ljubljana: Fakulteta za upravo.
  • Ivanko, Š. (2013). Organizational Behavior. Ljubljana: Fakulteta za upravo.
  • Wagner & Hellenbeck (2010). Organizationa Behavior Securing Competitive Advantage. New York: Taylor & Frances.

4. Predvideni študijski rezultati

  • Študenti bodo zmožni spoznati in razumeti mehki del organizacije: spremenjeno vlogo in pomen človeka v sodobni organizaciji. Pridobili bodo temeljna znanja s področja vpliva mehkih organizacijskih spremenljivk na uspešnost organizacije. Razumeli bodo pomembnejše  človeško vedenjske značilnosti sodobne organizacije ter osnove komuniciranja.

5. Metode poučevanja in učenja

  • priprava študenta na predavanja
  • predavanje
  • e-učenje
  • seminarska naloga
  • projektno delo

6. Načini ocenjevanja

  • Pisni izpit in/ali ustni izpit (pogoj: pozitivna ocena izpita) (60 %)
  • Aktivno sodelovanje (samostojno in/ali skupinsko delo, e-učenje), seminarsko delo (seminarska naloga, projektno delo, zagovor seminarskega dela) (40 %)

Pri oblikovanju ocene predmeta se upoštevajo rezultati tistih delnih obveznosti, ki jih študent pridobil do roka, za katerega je razpisana časovna obveznost (pisni ali ustni izpit).