Ravnanje z ljudmi v upravi

785 Ravnanje z ljudmi v upravi

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Upravljanje javnega sektorja 1. stopnja
  • 2. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 45
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 15
  • Samostojno delo: 90
  • Nosilec: dr. Jernej Buzeti

 

1. Cilji in kompetence

Študent:

  • razume pomen ureditve področja ravnanja z ljudmi za delovanje javne uprave
  • preizkusi različne metode in tehnike ravnanja z ljudmi v upravi
  • razvije sposobnost promocije in uporabe znanja tega predmetnega področja v javni upravi.

Kompetence:

  • sposobnost razumevanja različnih modelov ravnanja z ljudmi v organizaciji
  • sposobnost oblikovanja modela ravnanja z ljudmi v konkretni organizaciji javne uprave
  • obvladovanje vsebin, metod in tehnik ravnanja z ljudmi

2. Vsebina predmeta

  • Pojmovno teoretična izhodišča
  • Človeški viri v javni upravi
  • Vrednotni okvir delovanja javnega uslužbenca
  • Oblikovanje dela
  • Temeljni procesi in funkcije ravnanja z ljudmi
  • Delovna uspešnost
  • Sistem plač in nagrad v javni upravi
  • Usposabljanje in razvoj zaposlenih
  • Motiviranje javnih uslužbencev
  • Konflikti v javni upravi
  • Varnost in zdravje pri delu
  • Človeški viri v prihodnosti

3. Temeljna literatura in viri

    • Armstrong Michael, Taylor Stephen: Armstrong's Handbook of Human Resource Management. Kogan Page, London, 2014.
    • Boxall, P.,Purcell,J. Wright, P.: Human resource management, Oxford university press 2007
    • Brejc, M.: Ljudje in organizacija v javni upravi, 2.dopolnjena izdaja, Fakulteta za upravo, Ljubljana 2004
    • Stare, J. (ur.) (2012). Izzivi in priložnosti zdravega delovnega okolja. Ljubljana: Fakulteta za upravo Univerze v Ljubljani.

    4. Predvideni študijski rezultati

    Študent razume pomen ravnanja z ljudmi v javni upravi ter svojstven položaj javnih uslužbencev. Pozna in razume teoretske osnove področja človeških virov.

    5. Metode poučevanja in učenja

    • predavanje
    • vaje
    • seminar
    • seminarsko delo
    • (skupinska) predstavitev
    • študija primera
    • problemsko učenje
    • e-učenje
    • individualne konzultacije

    6. Načini ocenjevanja

    • pisni izpit in/ali ustni izpit, ki se lahko opravi z dvema kolokvijema (pogoj: pozitivna ocena izpita/obeh kolokvijev) (60 %)
    • aktivno sodelovanje (samostojno in/ali skupinsko delo, e-učenje, test, esej), seminarsko delo (seminarska naloga, projektno delo, zagovor seminarskega dela) (40 %)

    Pri oblikovanju ocene predmeta se upoštevajo rezultati tistih delnih obveznosti, ki jih študent pridobil do roka za katerega je razpisana časovna obveznost (pisni ali ustni izpit).