Informacijski sistemi v upravi

665 Informacijski sistemi v upravi

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Upravljanje javnega sektorja 1. stopnja
  • 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 45
  • Vaje: 30
  • Druge oblike študija: 15
  • Samostojno delo: 90
  • Nosilec: dr. Mitja Dečman

 

1. Cilji in kompetence

Cilji:

  • študent razume pomen in vlogo informacijskih sistemov v upravi za uspešnost delovanja javnega sektorja
  • študent spozna normativno ureditev elektronskega poslovanja uprave
  • študent razlikuje med temeljnimi koncepti, načeli in rešitvami pri razvoju elektronskega poslovanja v javnem sektorju
  • študent razume funkcije in delovanje ključnih informacijskih sistemov v upravi

Kompetence:

  • usposobljenost za povezovanje in uporabo pridobljenih interdisciplinarnih znanj s področja informacijskih sistemov v upravi pri nadaljnjem razvoju in modernizaciji upravnega poslovanja
  • usposobljenost za učinkovitejšo uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije kot temeljne platforme za delovanje uprave in njenega uspešnejšega vključevanja v upravno poslovanje
  • usposobljenost za identifikacijo problemov, kritično analizo, sintezo in oblikovanje predlogov  boljših informacijskih rešitev v upravi
  • usposobljenost za ovrednotenje funkcionalnosti,  organiziranosti ter načinov uporabe karakterističnih informacijskih sistemov v upravi

2. Vsebina predmeta

  • Pregled razvoja informatizacije uprave v Sloveniji in svetu
  • Teoretična izhodišča razvoja informacijskih sistemov v upravi
  • Informacijski pogled na upravo
  • Temeljni koncepti razvoja e-uprave
  • Značilnosti elektronskega poslovanja uprave in e-uprava
  • Normativna ureditev elektronskega poslovanja uprave
  • Varstvo osebnih podatkov
  • Dostop do informacij javnega značaja v pogojih elektronskega poslovanja
  • Javni elektronski portali
  • Razvoj portalov življenjskih situacij
  • Izbrani informacijski sistemi in registri
  • Informacijske rešitve za upravljanje z dokumentarnih gradivom v upravi

3. Temeljna literatura in viri

  • VINTAR, Mirko (2010). Informacijski sistemi v upravi, študijsko gradivo. Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • VINTAR, Mirko, GRAD, Janez (ur.) (2004). E-uprava: izbrane razvojne perspektive, izbrana poglavja. Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • Zborniki posvetovanj SMARTDOC, Dnevi slovenske infomratike, Informatika v javni upravi.
  • Predpisi s področja elektronskega poslovanja uprave, varovanja osebnih podatkov in dostopa do informacij javnega značaja (Slovenija, EU).
  • Direktive EU (interoperabilnostni okvir).
  • Nacionalni interoperabilnostni okvir.
  • PAVLIHA, M., JERMAN-BLAŽIČ, B. (2002): Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP) : s komentarjem (izbrana poglavja, 80 str.).  GV založba, Ljubljana.
  • PIRC MUSAR, Nataša, BIEN KARLOVŠEK, Sonja, PETRIČ, Aleš, PRELESNIK, Mojca, KOTNIK ŠUMAH, Kristina (2006). Vse o dostopu do informacij javnega značaja za prosilce in organe zavezance : pojasnila, navodila in opisi postopkov ter zakonodajnih sprememb v priročniku (izbrana poglavja, 80 str.) Forum, Maribor.
  • Vsebine v spletni učilnici

4. Predvideni študijski rezultati

  • študent obvlada temeljne principe, načela in usmeritve na področju razvoja informacijskih sistemov v upravi
  • študent pozna pomen in vlogo informacijskih sistemov za poslovanje uprave
  • študent pozna delovanje izbranih karakterističnih informacijskih sistemov v upravi

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • vaje
  • seminarska naloga
  • skupinska predstavitev
  • e-učenje

6. Načini ocenjevanja

  • izpit (65 %):
    • pisni ali ustni izpit (lahko se delno ali v celoti opravi z dvema kolokvijema) (50 %) +
    • samostojna naloga (5 %) +
    • delni testi (10 %)
  • seminarska naloga in pripadajoče aktivnosti ter zagovor (35 %)

Končno oceno predmeta lahko študent dobi, če zadosti sledečim pogojem:

  • izpitni segment (vsi trije deli) mora biti pozitiven (vsota vseh treh delov mora biti več kot 50 %),
  • pisni ali ustni izpit mora biti pozitiven (več kot 50 %).