824 Alternativni pristopi k razumevanju javne uprave

824 Alternativni pristopi k razumevanju javne uprave

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Upravljanje javnega sektorja 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 20
  • Druge oblike študija: 70
  • Samostojno delo: 90
  • Nosilec: dr. Mitja Durnik  

 

1. Cilji in kompetence

 Cilji:

  • poglobljeno razumevanje vsebin in kombiniranje znanj s področja analize politik in javne uprave z drugimi znanstvenimi disciplinami,
  • pridobitev širšega nabora znanj, ki študentom omogočajo prednosti pri zaposlitvi in profesionalni karieri v javni upravi in širše,
  • dvig kakovosti dela s posamezniki in skupinami,

Kompetence:

  • sposobnost analitičnega in povezovalnega mišljenja na polju večdisciplinarnosti,
  • sposobnost kritične presoje in reševanja problemov, posebej v odnosu z ranljivimi skupinami,
  • sposobnost samorefleksije in etičnega ravnanja pri reševanju kompleksnih družbenih problemov in globlje razumevanje vsakdanjih težav klientov v upravnih zadevah.

2. Vsebina predmeta

  • Spreminjajoča se narava delovanja javne uprave
  • Oddaljevanje od predvidljivih modelov: »Javne politike niso le merljiva kategorija«
  • Javna uprava kot organizem
  • Lasswellovo izhodišče: patologija, psihoanaliza in javnopolitična znanost
  • Osnovne interpretativne analize: jezik, politična psihologija, interpretacija
  • Kritična analiza diskurza KDA
  • Jezik in nezavedno: prispevek analitične psihologije
  • Analiza diskurza v organizacijah javne uprave
  • Teorija metafore in analiza diskurza
  • Politični/javno-upravni arhetipi
  • Kako razmeti osebnostne komplekse zaposlenih v javni upravi?
  • Pojav kulturnih kompleksov v javni upravi
  • Molk organa: mimikrija in zaposleni v javni upravi
  • Primer A: Kako najti izhod iz mobing položaja z znanjem anti-diskurzivne strategije?
  • Primer B: Razumevanje travmatičnega diskurza stranke v postopku
  • Primer C: Pristop javnega uslužbenca k reševanju problematike marginalne skupine

3. Temeljna literatura in viri

  • Alschuler, Lawrence R. 2009. The politics of complexes. Psychotherapy & Politics International, vol. 7 issue 2, p108-121.
  • Freire, Paulo. 2000. Pedagogy of the Oppressed. New York & London: Continuum (126-195).
  • Jun, Jong S., 2006. The Social Construction of Public Administration. Albany: State University of New York Press (1-42).
  • Kugler, Paul. The Alchemy of Discourse: Image, Sound and Psyche. Daimon Verlag (21-40) .
  • Samuels, Andrew. 2007. Politics on the Couch: Citizenship and the Internal Life. Karnac Books (253 strani).
  • Samuels, Andrew. 2004. The Political Psyche. Taylor & Francis (1-98).
  • Yanow, Dvora & Peregrine Schwartz-Shea. 2014. Interpretation and Method: Empirical Research Methods and the Interpretive Turn. Armonk: M.E. Sharp (1-146).
  • Vezovnik, Andreja. Diskurz. 2009. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede (19-84).

4. Predvideni študijski rezultati

Študenti bodo širše razumeli politične in upravne procese. Nekonvencionalni pristopi omogočajo večplastno delovanje in soočanje s profesionalnimi problemi pri delu z različnimi družbenimi skupinami, ki potrebujejo drugačno razumevanje in pristope zaradi njihovega specifičnega položaja v družbi.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja;
  • vaje;
  • e-učenje;
  • uporaba elektronsko-komunikacijskih orodij za praktično reševanje problemov;
  • seminarska naloga;
  • skupinska predstavitev;
  • problemsko orientiran študij

6. Načini ocenjevanja

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • pisni izpit (50 %)
  • naloge in aktivno sodelovanje (20 %)
  • seminarska naloga (30 %)