701 Osnove anketnega raziskovanja v upravi

701 Osnove anketnega raziskovanja v upravi

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Upravljanje javnega sektorja 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Predavanja: 20
  • Druge oblike študija: 70
  • Samostojno delo: 90
  • Nosilec: dr. Jože Benčina

 

1. Cilji in kompetence

Cilji:
Študent

  • opredeli problem, oblikuje raziskovalno vprašanje, pripravi in izpelje anketno raziskavo,
  • uporabi računalniško tehnologijo in statistična orodja za zbiranje, analizo in predstavitev rezultatov anketne raziskave;
  • preuči literaturo in zgradi raziskovalni konstrukt in vprašalnik;
  • pripravi postopek vzorčenja in izračuna točkovne ocene parametrov ter oceni prave vrednosti parametrov;
  • postavi hipotezo in izbere ter uporabi primerno tehniko za preverjanje hipoteze,
  • rezultate anketne raziskave kritično obravnava in jih sooči s konkretno situacijo v javnem sektorju.

Kompetence:
Študent je usposobljen za:

  • preiskovanje numeričnih podatkov, razumevanje odkritij, oblikovanje sklepov in reševanje problemov;
  • uporabo IT tehnologije in statističnih pripomočkov za izpeljavo statistične raziskave in oblikovanje poročil ter predstavitev;
  • odkrivanje ključnih dejstev v nizu podatkov,
  • zaznavanje napačnih in nepopolnih podatkov, ki jih je potrebno verificirati;
  • prepoznavanja informacij, ki se ne nanašajo na odločitev ali rešitev
  • primerjanje rezultatov opazovanj ali raziskavo s pričakovanimi, za namenom odkriti neskladnosti
  • razumevanje pomena statističnih informacij in njihovega pomena za konkretne okoliščine.

2. Vsebina predmeta

  • Kritičen vpogled v metodologijo anketnega raziskovanja
  • Anketno raziskovanje v javnem sektorju
  • Od konceptualnega modela do vprašalnika
  • Razvoj kakovostnega merilnega instrumenta
  • Implementacija vprašalnika
  • Metode vzorčenja in problem odzivnosti
  • Načrtovanje in izvedba anketne raziskave
  • Analiza podatkov, validacija merilnega instrumenta
  • Kritična refleksija rezultatov anketne raziskave in pošteno poročanje

3. Temeljna literatura in viri

  • LEEUW, Edith Desirée de, HOX, Jop, DILLMAN, Don (2008). International handbook of survey methodology.
  • L. Erlbaum Associates, New York . 549 str.
  • BICKMAN, Leonard, ROG, Debra J. (2009). The SAGE handbook of applied social research methods. 2nd ed. SAGE, Los Angeles. 661 str.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • razumejo pomembno vlogo študija virov kot osnove za pripravo anketne raziskave;
  • razumejo odnos med konstruktom in zgradbo anketne raziskave

Študentje so zmožni:

  • pripraviti in realizirati anketno raziskavo;
  • izbrati in uporabiti ustrezne statistične tehnike za analizo podatkov anketne raziskave;
  • interpretirati rezultate statistične analize z vsebinskim pomenom
  • so ozaveščeni o pomembnosti kritične refleksije rezultatov anketnih raziskav v smislu da razlikujejo le med statistično signifikantnimi vrednostmi parametrov

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • seminar
  • e-učenje

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (60 %)
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela (30 %)
  • naloge in aktivno sodelovanje (10 %)