658 Kvantitativne metode

658 Kvantitativne metode

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. letnik
  • 8 ECTS
  • Tip predmeta: Obvezni
  • Število ur predavanj: 60
  • Seminarske vaje: 30
  • Samostojno delo: 150
  • Nosilec: dr. Srečko Devjak

 

1. Cilji in kompetence

Študent:

  • uporabi statistične in druge kvantitativne metode za reševanje različnih vsebinskih problemov na področju ekonomike javnega sektorja,
  • na primeren način obravnava kvantitativne pojave v javnem sektorju,
  • analizira in napoveduje učinke politik, projektov in ukrepov,
  • kritično obravnava in vsebinsko interpretira obravnavane pojave.

Študent je usposobljen za:

  • presojanje smiselnosti dobljenih rezultatov in primernosti uporabljenih metod,
  • oblikovanje kvantitativnih modelov, na osnovi opisanih pojavov in podanih podatkov, ki opredeljujejo parametre modela, na osnovi dobljenih rezultatov uporabljenega modela na transparenten način prikaže in interpretira pomen rezultatov izračunov,
  • uporabo (prenašanje) kvantitativnih metod na različna področja javnega sektorja, iskanja razumevanja in uporabe novih metod, ki so primerne za kvantitativno analizo problemov javnega sektorja
  • uspešno sodelovanje v procesu timskega dela, ki je potrebno pri izvajanju analiz, ter ovrednoti timski proces dela.

2. Vsebina predmeta

  • Ocenjevanje povezanosti statističnih spremenljivk
  • Vzorčenje. Veliki vzorci. Ocenjevanje parametrov. Preizkušanje hipotez
  • Finančna matematika
  • Mrežni program
  • Linearni program
  • Odločitvena drevesa
  • Matrični račun in linearni program v upravi
  • Analize izvajanja tekočih nalog
  • Analize pri izvajanja investicijskih nalog
  • Analize proračunskega procesa
  • Kazalniki kot osnova oblikovanja ciljev in merjenja uspešnosti
  • Modeli in metode pri analizah v upravi

3. Temeljna literatura in viri

  • DEVJAK, Srečko (2008).Kvantitativne metode za analize v upravi. 3. ponatis. Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • LUCEY, Terry (2002).Quantitative Techniques, 6. izdaja (poglavja 1-3 in 16-31). ACCA, London.
  • COOMBS, Hugh Malcolm, JENKINS, David Ellis (2002).Public sector financial management, 3. Izdaja (poglavja 4, 7-9). Chapman&HALL, London.
  • MEŠKO, Ivan (1989).Metode optimiranja I. in II. del (izbrana poglavja do 50 str.). Univerza v Mariboru, Maribor.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • so zmožni oblikovati modele in  spreminjati parametre modela skladno s spreminjanjem obravnavanih procesov,
  • znajo ovrednotiti in pojasniti spremembe dobljenih rezultatov izračunov,
  • so zmožni uporabiti kvantitativne metode za merjenje učinkovitosti, ekonomičnosti in uspešnosti storitev
  • znajo oceniti z metodo cost-benefit analize ekonomske rezultate investicijskih projektov,
  • znajo opraviti enostavno benchmarking analizo.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • vaje
  • seminar paper
  • e-učenje

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (80 %)
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela (20 %)