715 Upravljanje projektov

715 Upravljanje projektov

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Samostojno delo: 165
  • Nosilec: dr. Srečko Devjak

 

1. Cilji in kompetence

Študent

  • pozna pomen ekonomskega vrednotenja projektov in izbere ter uporabi ustrezne metode za predhodno in naknadno vrednotenje investicijskih projektov,
  • razume zakonodajni okvir investicijskega načrtovanja in pozna slabosti investicijskega odločanja v praksi,
  • vzpostavi celovito projektno organizacijo na upravljalski in operativni ravni s projektnim svetom, vodjem projekta in projektno skupino, pri tem uporabi priporočila metodologije PRINCE2,
  • pripravi načrt projekta, analizira njegov potek s poudarkom na razmerju med upravljanjem (projektni svet) in izvajanje (vodja projekta),
  • na osnovi analize poteka projekta, v luči metodologije PRINCE2 sprejema odločitve o ukrepih za odpravo ovir in neskladnosti.

Študent je usposobljen za:

  • načrtovanje investicijskih projektov in obvladovanje celotnega življenjskega kroga investicijskega projekta,
  • ekonomsko vrednotenje investicijskih projektov  z uporabo informacijskih orodij
  • vodenje oziroma upravljanje investicijskega projekta v njegovem celotnem življenjskem krogu,
  • koherentno povezovanje in uporabo znanja na drugih področjih - ekonomika javnega sektorja, zagotavljanje kakovosti v javnem sektorju, načrtovanje razvoja na različnih področjih javnega sektorja, priprava in vodenje investicijskih projektov.

2. Vsebina predmeta

  • Osnovni pojmi in definicije
  • Predlog in izbor projekta
  • Projektni svet in projektna skupina
  • Metode projektnega vodenja
  • Načrtovanje in vrednotenje uspešnosti projekta
  • Projetna dokumentacija
  • Izvedba projekta
  • Posebnosti projektnega vodenja v javnem sektorju

3. Temeljna literatura in viri

  • DEVJAK, Srečko (2004). Kvantitativne metode za analize v upravi. 2. Ponatis (4. poglavje). Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • HAUC Anton (2002).Projektni management. GV Založba, Ljubljana
  • LUCEY, Terry (2002). Quantitative Techniques, 6.  izdaja (poglavja 22 do 29).ACCA, London .
  • KERZNER, Harold (2004).  Advanced Project Management, 2. izdaja. John Wiley & Sons, New Jersey.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • razumejo sestavine projektnega vodenja: cilji, model, projektna organizacija, planiranje in spremljanje izvajanja projekta,
  • so zmožni uporabiti model projekta PRINCE2 pri obvladovanju celotnega življenjskega kroga projekta,
  • so zmožni prevzeti upravljalsko ali managersko vlogo v investicijskem projektu
  • znajo presoditi smiselnost rezultatov in interpretirati vpliv spreminjanja elementov projektnega načrta in izvedbe na rezultate izračunov,
  • so zmožni transparentnega prikazovanja projektov, ciljev in pogojev njihovega doseganja uporabnikom.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • seminarska naloga
  • e-učenje
  • individualne konzultacije

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (20 %)
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela (80 %)