702 Osnove raziskovanja v upravi

702 Osnove raziskovanja v upravi

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Samostojno delo: 165
  • Nosilec: dr. Srečko Devjak

 

1. Cilji in kompetence

Študent:

  • preuči literaturo in vire, določi raziskovalni okvir in opredeli problem,
  • oblikuje raziskovalno vprašanje in pripravi načrt empirične raziskave,
  • postavi hipotezo in izbere ter uporabi primerno tehniko za preverjanje hipoteze,
  • izbere primerne raziskovalne pristope in metode ter jih ustrezno uporabi v raziskavi,
  • poroča o poteku in rezultatih raziskave v obliki raziskovalnega članka
  • rezultate empirične raziskave kritično obravnava in jih sooči s konkretno situacijo v javnem sektorju.

Študent je usposobljen za:

  • obravnavo problemskega okolja in problema in načrtovanje postopka, ki ga pripelje do ustreznih sklepov,
  • preiskovanje numeričnih podatkov, razumevanje odkritij, oblikovanje sklepov in reševanje problemov,
  • prepoznavanje informacij, ki se ne nanašajo na odločitev ali rešitev,
  • primerjanje rezultatov raziskave s pričakovanimi, za namenom odkriti neskladnosti,
  • povezovanje in uporabo spretnosti na vseh področjih in aplikacijah - ekonomika javnega sektorja, organizacija in informatika v javnem sektorju in upravno pravno področje.

2. Vsebina predmeta

  • Splošno o vrednotenju pojavov v upravi
  • Pregled raziskovalnih pristopov
  • Pregled osnovnih raziskovalnih metod
  • Analiza raziskovalne  teme
  • Priprava predloga raziskave
  • Utemeljitev raziskave, umestitev v predhodno raziskovalno okolje in utemeljitev vrednosti za deležnike
  • Načrtovanje raziskave
  • Izvedba razsikave
  • Komentiranje in interpretacija rezultatov raziskave
  • Statistične baze podatkov in raziskovalno delo
  • Struktura raziskovalnega dela
  • Struktura diplomske naloge

3. Temeljna literatura in viri

  • GHAURI, Pervez,, GRONHAUG, Kjell (2005). Research Methods in Business Studies – A Practical Guide, 3. izdaja. Prentice Hall, London..
  • BOOTH, Vernon (2006). Communicating in Science: Writing a Scientific Paper and Speaking at Scientific Meetings, Cambridge Univ. Press, Cambridge..
  • FLICK, Uwe(1998). An Introduction to Qualitative Research. SAGE, London.
  • BICKMAN, Leonard, ROG, Debra (2009). The SAGE handbook of applied social research methods. 2. izdaja. SAGE, Los Angeles.

4. Predvideni študijski rezultati

Študentje:

  • razumejo problemski pristop k raziskovanju,

so zmožni

  • formiranja raziskovalnih vprašanj in njihove pretvorbe v teze oziroma hipoteze,
  • načrtovanja raziskave in priprave predloga (dispozicije) raziskave,
  • izbrati in uporabiti primerne metode empiričnega raziskovanja,
  • oblikovanja poročila o raziskovalnih rezultatih v obliki primerni za objave,
  • razumejo in so se zmožni vključiti se v proces timskega dela pri kompleksnih raziskavah.

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanja
  • seminar
  • e-učenje

6. Načini ocenjevanja

  • pisni in/ali ustni izpit (40 %)
  • seminarska delo (npr. projektna naloga, seminarska naloga) in/ali zagovor dela (60 %)