699 Odprava administrativnih ovir

699 Odprava administrativnih ovir

  • Študijski program in stopnja: univerzitetni študijski program Uprava 1. stopnja
  • 2. ali 3. letnik
  • 6 ECTS
  • Tip predmeta: Izbirni
  • Število ur predavanj: 15
  • Samostojno delo: 165
  • Nosilec: dr. Maja Klun, dr. Alenka Kuhelj

 

1. Cilji in kompetence

Študent

  • zna uporabiti temeljno literaturo za poznavanje pojma učinkovite regulative,
  • zna presoditi učinke regulacije na praktičnih primerih
  • zna uporabiti ustrezne metode za merjenje administrativnih stroškov
  • poišče ključne elemente administrativnih bremen  regulative
  • analizira zakonodajo

Kompetence:

  • zmožnost ovrednotenja domače in tuje prakse odprave administrativnih ovir in presoje učinkov regulacije, 
  • sposobnost analitičnega in povezovalnega mišljenja,
  • sposobnost kritične presoje regulative
  • sposobnost ovrednotenja administrativnih stroškov in bremen regulative

2. Vsebina predmeta

  • opredelitev 'učinkovite' regulative
  • ocenjevanje učinkov predpisov
  • sodelovanju z javnostjo
  • odprava administrativnih ovir
  • merjenje administrativnih stroškov
  • problem 'gold plating'

3. Temeljna literatura in viri

  • OECD (2010). Cutting Red Tape Why Is Administrative Simplification So Complicated?: Looking beyond 2010. OECD, Pariz.
  • Kovač P. (ur.) (2009). Presoja učinkov regulacije. Fakulteta za upravo, Ljubljana.
  • Evropska komisija (2007). EU Action Programme for reducing administrative burdens, MEMO/07/25, dostopno na URL: ec.europa.eu/enterprise/regulation/better_regulation/index_en.htm
  • Evropska komisija (2005). Impact Assessment Guidelines. SEC (2005) 791., EC, Bruselj.
  • Bugarič, b. (2005). Analiza učinkov regulacije (RIA): “notranja regulacija” kot sredstvo bolj učinkovite regulacije?, Javna uprava,  41, št. 1, str. 9-28.

4. Predvideni študijski rezultati

Študent:

  • je sposoben opraviti oceno učinkov predpisov,
  • pozna metode poenostavitve zakonodaje,
  • pozna  metodo merjenja administrativnih stroškov in bremen
  • pozna temeljna znanja na področju procesa sodelovanja zainteresirane javnosti v različnih fazah postopka priprave predpisov

5. Metode poučevanja in učenja

  • predavanje
  • vaje
  • študija primera

6. Načini ocenjevanja

pisni in/ali ustni izpit (lahko se opravi z dvema kolokvijema) (100 %)